Őrzi első helyét a Török Ralin Loeb - Helyszíni tudósítás 3. nap


A Török Rally második napjára igazán befűtöttek az égiek. A szervizparkban tegnap mért 41 fokot ma sikerült 47-re feltornázni. A szakaszok durvábbakká, csúszósabbakká váltak és még több kő került az utak felületére. A 46 pilóta, ma 153 versenykilométert teljesített hat szakaszon.

Kemény harcot folytatott az élmezőny a vezető hely megszerzéséért, amit tegnap Loeb ragadott magához és továbbra is elszántan ragaszkodott hozzá. Ám a tőle előző nap csak 7,5 másodpercre lemaradt Grönholm egy alkalommal teljesített jobb időt citroenes ellenfelénél, amikor az csak a hatodik legjobb tudott lenni. Így a finn két szakasz erejéig átvette a vezetést, majd a következő, 11. gyorsaságin egy kő okozta ütés miatt lassabb tempóra kellett váltania.

Meglehetősen nagy ütést mért a kő navigátora, Timo Rautiainen ülésére, minek következtében a háta megsérült. Ezek után Grönholm nem volt biztos abban, hogy a versenyt folytatni tudják, de társa, fájdalmai ellenére nem akarta feladni. Ezzel a finn páros természetesen elvesztette nyerő pozícióját, de a folytatásban a tegnapi második helyet, 15,9 másodperc lemaradással sikerült megismételni.

“Nagyon furcsa, ami történt, de szerencsére Timo jól van, így holnap folytathatjuk a harcot.”-mondta Grönholm.

A második Peugeot, Rovanpera vezetésével azonban nem járt szerencsével. Az utolsó szakaszon, a negyedik helyről kellett kiállnia, hajtás-probléma miatt. “Úgy látszik, Törökországban nincs szerencsém. Minden jól ment, ezért különösen elkeserít, ami történt. Talán a dobogóra is felállhattam, volna, ki tudja.” -sajnálkozott a finn versenyző.

Ismét Solberg futott be a harmadik legjobbként, aki az utolsó két szakaszon utasította maga mögé a többieket.
“Nagyon elégedett vagyok mind az autóval, mind a gumikkal, amik nagyon jól bírták a hőséget. Az utolsó két szakaszon kicsit hűlt a levegő, így könnyebb dolgunk volt. Holnap van esélyem kicsit megszorongatni Marcust, és ha esetleg kicsit hibázik az jól jöhet nekem. Harcolni fogok a végsőkig.”-mondta a Subaru világbajnoka.

Rovanpera kiesésével a negyedik helyre Sainz került, bár a “matador” a 11. szakasz után komolyan megijesztette csapatát. Aggasztóan fáradtnak tűnta Citroen versenyzője, és a kiszáradás határára került, mivel az autóban lévő 6o fok körüli hőmérséklet mellet nem fogyasztott elég folyadékot. Ám orvosi segítséggel szerencsére sikeresen be tudta fejezni a napot.

Sainzot a fordos Duval követte csaknem két perces lemaradással. A második szakaszon egy kő kiszakított egy darabot a jobb első gumiból, szerencsére az ütés nem a kereket érte. Így a leeresztést megakadályozó szisztémának köszönhetően nem veszített sok időt. Ám a következő szakaszon újabb meglepetés várta. A jobb első kerék hajthatatlanná vált, amit a páros megpróbált ugyan megjavítani, de a probléma a következő szakaszon is előállt. Ez a gond összesen két és fél perces veszteséget jelentett számára.

Csapattársa Martin a 43.-ként kezdte a napot, és szakaszról szakaszra faragta le hátrányát a 27. helyig. A tegnapi óriási lemaradás után még ma 4o másodperc büntetést is begyűjtött, mert a 10. szakasz rajtjához késve érkezett. A páros a gyors előtt megpróbálta megfékezni a benzincsőből szivárgó üzemanyagot. Az észt tisztában van azzal, hogy az összesített értékelésben jó eredményt nem érhet el, de a gyári csapatok versenyében még van esélye a pontszerzésre.

A Juniorok mezőnyében abszolút Suzuki fölény volt tapasztalható ezen a napon. Hat szakaszt teljesített a mezőny, ebből öt alkalommal Suzuki Ignis volt a leggyorsabb. A tegnapi napon megbüntettet Wilks, három gyorsaságit nyert meg a Juniorok között, ezzel felzárkózott az ötödik helyre. Mellette Baldacci és Andersson tudott még leggyorsabb lenni a japán autóval. Az egyetlen nem Suzukis pilóta aki szakaszgyőzelmet aratott Bernardi volt egy Renault Clioval, de ő a 11. gyorsaságin kiesett. Ezzel jelenleg az első öt helyen Ignis Super 1600-ok állnak.


A Török Rali állása 3 nap után (13 szakasz):

1. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC 3h50’09″3 79.6 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’15″9
3. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’50″4
4. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 02’15″9
5. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 04’14″8
6. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 05’01″4
7. Tuohino-Aho Ford Focus WRC (Privát) + 08’42″2
8. H.Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC (Privát) + 11’23″6
9. Warmbold-Price Ford Focus WRC (Privát) + 15’31″6
10.Yazici-Okan Ford Focus WRC (Privát) + 16’25″9
11. Galli-D Amore Mitsubishi Lancer WRC + 29’12″8
12. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis Super 1600 4h19’54″1 + 29’44″8
13. Andersson-Andersson Suzuki Ignis Super 1600 + 29’54″2
14. Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis Super 1600 + 29’56″9