Loeb az élen a Török Ralin - Helyszíni tudósítás 2. nap


A világbajnokság hetedik futamának helyszíne tavalyról már ismerős lehet a versenyzőknek, bár egészen más körülmények fogadták őket az idén. Akkor, a Márciusban rendezett versenyen havas pályákon folyt a versengés, míg az idén meleg nyár, bár az ebben az évszakban szokatlan eső várta a párosokat. A török verseny talán a legnehezebb, egyben az utolsó helyszíne az idei három legmelegebb murvás futamnak Ciprus és Görögország után.

A kedd, szerdai tréninghez képest megváltozott körülmények rengeteg meglepetést okoztak. A “kém-autók” hiánya egész nap megmutatkozott, hiszen az esőáztatta utak imitt-amott gyorsan száradtak a 30 fok feletti hőségben ám másutt csúszós sár, váratlan vízátfolyás nehezítette az amúgy sem könnyű pályákat.

A pénteki hat szakaszt csütörtökön egy két és fél kilométeres szuper speciális előzte meg, melyen a két Ford szerepelt a legjobban. A mai hat gyorsaságin szinte minden alkalommal más produkált legjobb időt. Egyedül Loeb szerzett két első helyet, annak ellenére, hogy ő rajtolt elsőnek, ami általában inkább hátrányt jelent. Ez alkalommal szerencséje volt, hiszen a sáros felületen nem a kövek jelentették a legnagyobb problémát. Ám a mély vízátfolyásokon való átkelések után sokan mehettek elemcserére a szervizbe. Általában a lökhárítók vesztek oda, de a kevésbé szerencsések másban is kárt tettek. Így járt Martin is, aki a radiátort ütötte meg, a túlmelegedés miatt csak lassan folytathatta.

Solberg ugyanott alakította át a Subaru karosszériáját. Ezzel és a többi kis hibával együtt a norvég ma a harmadik helyen ért célba, míg Martin az utolsó előtti szakaszon mechanikai probléma miatt utolsóként ért célba és ezen a nap végére csak egy helyet tudott javítani.

Solberg: “Nagyon nehéz napunk volt. Megpróbáltam a maximumot nyújtani, de a vízátfolyás-dolog nem sikerült olyan jól, sok időt vesztettem. Az időjárás-előrejelzés szerint a holnapi napunk más lesz. Carlos elég közel van hozzám, de remélem, hogy nem látom majd a tükörben. Nem gondolom, hogy Loeb elérhetetlen. Ma már kiderült, hogy bármi megtörténhet, meglátjuk.”

A két Peugeot közül Grönholm volt a jobb, bár már az elején gátló cserével kezdte. A későbbiekben a beállítások jónak bizonyultak, így a végre csupán hét és fél másodperccel maradt el Loebtől.

Grönholm: “Látszólag a dobogón vagyunk, ami lehetőséget ad arra, hogy az első helyért harcoljunk és ez a legfontosabb. Holnap keményen kell dolgoznom, lehetőleg minden hiba nélkül.”

Az előző versenyen már bevezetett Superally szisztéma miatt a Mitsubishi kiesett pilótája, Panizzi is folytathatja a versenyt, bár a pontszerzésben nem vehet részt.

A nap igazán szomorú eseménye egy baleset volt, melyet Alister Ginley szervizesei szenvedtek el. A két szervizes a versenyből kiesett páros segítségére indult, de a tempó túl gyors volt. A vezető nem használta a biztonsági övét és boruláskor kiesett az autóból. Mark már nem mehet haza a családjához. Kollégája kisebb sérülésekkel a kemeri korházban tölti az éjszakát.

Ahogy Görögországban ezen a murvás futamon is a Suzukik voltak a leggyorsabbak a Super 1600-as autók között. Az értékelésben az első két helyen az Ignisek várják a folytatást, sőt kicsúszásáig Guy Wilks a harmadik helyen állt. A görög futam Junior győztese a nap végéi szupersepciálon egy WRC-vel indult együtt.

A négykerékhajtású autó rendkívüli port csinált, így az Ignis pilótája nem látta az utat és az egyik kanyarban kicsúszott és elakadt emiatt le kellett állítani a gyorsot. A világbajnokságban a második helyen álló Suzukis háromperc büntetést kapott, amivel igencsak hátracsúszott. Jelenleg a francia Chicherit áll a harmadik helyen, akinek van némi magyar vonatkozása is. Azzal a Citroen Saxoval indul ugyanis, amelyikkel a Szombathely Raliig Bútor Róbert is versenyzett.


A Török Rali állása két nap (hét szakasz) után:

1.Loeb-Elena Citroen Xsara WRC 1h57’13″8 77.7 km/h
2.Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’07″5
3.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’57″2
4.Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’03″3
5.Duval-Prevot Ford Focus WRC + 01’10″2
6.Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 01’40″2
7.Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 02’41″8
8.Tuohino-Aho Ford Focus WRC (Privát) + 03’48″3
9.H.Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC (Privát) + 04’48″6
10.Yazici-Okan Ford Focus WRC (Privát) + 06’57″9

13. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis S1600 + 12’50″0
14. Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis S1600 + 13’08″4
15. Chicherit-Baumel Citroen Saxo S1600 + 13’47″6