A fő elemek nem változtak a BMW nagytestű túramotorján, mégis jelentős változáson ment keresztül a K 1200 LT. Kettéválasztották az első fényszórót, ami az mintázat nélküli burának köszönhetően 10 százalékkal nagyobb fényerővel rendelkezik a korábbinál.

Az 1,2 literes, négyhengeres, soros motor, a korábbihoz képest 15 százalékkal erősödött, így már 116 lóerős, valamint 5 newtonméterrel 120-ra nőtt a forgatónyomaték értéke. Változtattak az ötsebességes váltón is, amely csendesebb lett és a korábbinál pontosabb kiosztást kapott.

A hátsó rugóstag változtatásával nőtt a motor stabilitása, valamint állítólag kényelmesebb is lett a korábbinál. Az új rugóstag – amely a berugózás függvényében változtatja a csillapítás mértékét – már a Cruiser és az R1150 GS modellben is bemutatkozott.

Új az ülés is, amelynek magassága másodpercek alatt, könnyedén változtatható így az alacsonyabbakra sem dől rá a motor. A gyár szerint jobb, ha 169 centiméternél magasabbak vagyunk a saját biztonságunk érdekében. A K 1200 LT tényleg nem gyerekjáték, mivel megtankolva 387 kilogrammot nyom. Ez a súly bizony okozhat meglepetéseket.

Abszolút újdonságnak számít az elektrohidraulikus középső állvány, amely megkíméli a pilótát a motor felesleges cibálásától. A pilótának le sem kell szállnia a motorról, mindössze egy gombot kell megnyomnia, és megvárni míg a motor felbakolja saját magát. Az állványról saját erőből kell letolni a monstrumot, de ez jóval könnyebb feladat.

A BMW K 1200 LT azért jóval fürgébben mozog, mint az első ránézésre gondolná az ember. Kereken 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a végsebesség pedig valamivel 200 felett van.

A BMW luxus-túra motorjának nem csak a tömege, de az ára is rendkívül meghökkentő, mivel közel 6 millió forintot kell kifizetnünk érte.