Újabb négy nap következik, amikor a ralié lesz a főszerep az autósportban. Görögország után ezúttal a török utakat látogatják meg a csapatok. Összesen 17 gyorsaságit fognak teljesíteni a párosok, melyek közül az első szuperspeciált ma este rendezik meg. Az 1236,44 kilométer hosszú versenyből 383,33 kilométer lesz a szelektív szakaszok hossza, melyet 9 különböző szakaszon rendeznek meg. Nagy meleg és és tavalyinál tempósabb pályák várnak idén a versenyzőkre, ám ha esne az eső, akkor remek dagonya és korcsolyapálya kialakulására lehet számítani, ahogy tavaly is. Ám azért került át nyárra a verseny, hogy ezt idén elkerüljék.

Bár ez az ötödik török verseny, most másodszor része a világbajnokságnak. Tavaly Carlos Sainz nyert, Ricard Burns és Farncois Duval előtt. Összesen 21 WRC nevezett a versenyre, ebből 10 a gyári csapatok autója. Ismét indulnak a JWRC versenyzői, akiknek idén ez lesz a harmadik versenyük. Super 1600-as autóval 30 páros adta le a nevezését, ami garancia arra, hogy izgalmas futam lesz.

Nehéz ügy az esélylatolgatás, mert a Mitsubishi kivételével bárki ott lehet az elején. Sainz nyert tavaly, így a Citroën ütőképes, a Ford rendkívül kedveli az ilyen durva utakat és a Peugeot is egyre jobb. A Subaru idén is bizonyította, hogy murván is nagyon gyorsak. A világbajnokságot vezető Loeb kénytelen továbbra is takarítani az utat a többieknek, így az első nap biztos hátrányba kerül.


A világbajnokság állása:

Pilóták (élmezőny):

1. Sebastien Loeb 43 pont
2. Petter Solberg 38
3. Markko Martin 34
4. Marcus Grönholm 24
5. Francois Duval 19
6. Carlos Sainz 19
7. Harri Rovanpera 10
8. Miko Hirvonen 10

Csapatok:

1. Citroen 65 pont
2. Ford 60
3. Subaru 50
4. Peugeot 39
5. Mitsubishi 9

A Junior WRC állása (két verseny után):

1. N. Bernardi (Renault Clio) 18 pont
2. G. Wilks (Suzuki Ignis) 10
3. L. Cols (Renault Clio) 9