A nagy-britanniai Louis Vuitton Classic rendezvényen a Renault bemutatta a Fluence tanulmányt. Szemből a Wind roadster jut eszünkbe a kerekded és egyáltalán nem kicsi autóról. A Fluence hossza 460, szélessége 189, magassága 139 centiméter.

Külső méretei és főleg 275 centis tengelytávja alapján a kupé négy személynek kulturált utazási lehetőséget biztosít. A 275 centiméter az átlagos középkategóriás autókat meghaladó érték, a rendkívül tágas Citroën C5-nek is ugyanekkora a tengelytávolsága.

A Fluence orrán nincs hűtőrács, a maszk mögött egy 3,5 literes, hathengeres benzines rejlik. A motor 280 lóerős, ami 6,5 másodperces százra gyorsuláshoz segíti a koncepcióautót. A 22 colos kerekek borítása az autó légellenállását csökkenti.

365 Nm a maximális nyomaték, a motor teljesíti az Euro 4 károsanyag-kibocsátási normát. Valószínűleg a motor a Vel Satis-ban, az Espace-ban és a Nissan 350 Z-ben is bevetett hathengeres blokk, az eddigi Renault változatokhoz képest emelt teljesítménnyel. A váltó hatsebességes automata.

A Fluence első lámpáiban az üveglencsék mögül LED-ek adják a fényt, a fényszórók követik a kormány mozgását és bevilágítanak a kanyarba. A 245 milliméter széles, defekttűrő Michelin Pax abroncsok mintája különbözik az első és a hátsó tengelyen, amivel a gyár az alulkormányozottságot csökkenti.

Az információk jó részét a műszerfalból előbújó képernyőről olvashatja le a vezető, az infók közül egy joystick-kal választhat az ember. A könyöklők az ülésekkel párhuzamosan mozognak előre-hátra, a kényelmet ezenkívül az állítható oldaltámaszok is emelik.

A támaszok kifelé fordulásukkal megkönnyítik a beülést, mind a négy ülés sínen csúsztatható. A hátul utazókat a plafonból előjövő, elegáns olvasólámpák segítik az idő elütésében.

A csomagtérajtó nem egyszerűen csak felnyílik, hanem a tető fölé csúszik, így oldalról is könnyű bepakolni a csomagtartóba. Maga a poggyásztér 396 literes, ami nagynak számít a kupék között.

Azt rebesgetik, hogy a Fluence részletei visszaköszönnek majd a 2006-2007-re várt új Laguna formájában.