Noha az összes Japán autógyártó gyengébb hónapot könyvelhetett el Japánban idén májusban, mint egy évvel korábban, a Mitsubishi 56,3 százalékos visszaesése hatalmas zuhanásnak minősíthető. A japán személyautó-eladások a májusi adatok szerint átlagosan 10,6 százalékot estek vissza, de például a Honda csak 3,1 százalékkal szerepelt gyengébben. A Toyota 6,8, a Nissan 18,4 százalékkal rontott tavalyi számain.

Japánban 260 390 autót adtak el májusban, ebből 4213 volt Mitsubishi. A hazai piac mindig is fontos egy japán gyártónál, ezért riasztó a Mitsubishi rossz szereplése. Az eladás-visszaesés háttérében szakértők egyértelmű megállapítása szerint a DaimlerChrysler távozása áll.

Mint ismeretes, a német-amerikai konszern április végén jelentette be, hogy eladja 37 százalékos Mitsubishi részesedését, és további anyagi támogatást sem nyújt japán egyetlen veszteséges autógyártójának.

A Mitsubishi vezérkara válságcsomagot és új üzleti tervet dolgozott ki, valamint komoly befektetői csoportok után kutat. Véleményük szerint az autógyártó jövője még idén biztosítható.