Nem változik a BMW álláspontja hibrid ügyben. A gyár szerint értelmetlen benzines-villanymotoros hibrid autót piacra dobni, mivel egy korszerű dízel a valós életben alacsonyabb fogyasztású, mint egy hibrid erőforrású szériaautó.

A GM másként látja a helyzetet. Bob Lutz, a GM Europe első embere nemrég egy interjúban úgy fogalmazott, hogy a GM gazdaságossági kérdésként kezelte a belső égésű és a villanymotor kombinációját, míg a Toyota a Prius hibriddel vállalta a ráfizetést, de az elmúlt 7 évben jól kiaknázta a PR-ben rejlő lehetőségeket és jókora előnyre tett szert a komplett autóipar előtt, kivéve talán a Hondát.

Az Egyesült Államokban a General Motors megbízásából készült felmérések szerint a lakosok 5-6 százaléka vásárolna hibrid motoros autót. Ez az arány minden egyes közvélemény-kutatással nagyobbnak bizonyul.

Ha az évi 17 millió eladott autót számláló észak-amerikai autópiacon a vevők 10 százaléka venne hibrid autót, az a GM 26-30 százalékos piaci részesedésével már mintegy 440-510 ezer autót jelent. Ekkora mennyiségnél a GM nem engedheti meg magának, hogy eltekintsen hibrid modellek bevezetésétől – mondta a 72 éves Lutz.

Seattle-ben és Philapdelphiában már közlekednek hibridmotoros GM buszok, amelyekben egy villanymotor segítségével 50 százalékos fogyasztáscsökkenést sikerült elérni. A lényeg, hogy a nagy nyomatékú villanymotor akkor dolgozik, amikor a dízel hatásfoka gyenge, például elinduláskor.