Ford Focus: még mindig csak tanulmány

Nemrég már a szériaközeli autóról találtunk kémfotókat, de a gyár még mindig nem közölt képeket és adatokat az új Focus-ról. A kompaktautó végleges formájára viszont egy tanulmánnyal enged következtetni. A koncepcióautót a Ford Kínában mutatta be, az ott is igen népszerű lépcsőshátú változatban.

Kívülről továbbra is az élek határozzák meg a formát. A tanulmányautón LED-ek világítanak a ködfényszóróban és az első lámpákban. Amikor a lámpák nem égnek, a bura olyan hatást kelt, mintha vastag tejüveg fedné a fényszórókat. Hátul is fénykibocsátó diódák világítanak a háromszögletű lámpában.

Az igazi Focus megőrzi az előd nagyra értékelt többlengőkaros hátsó futóművét és kormányzását, de a Ford mindkettőt továbbfejleszti. Kívülről nem sokat nő majd a Focus II, amely a Mazda3 és a Volvo S40-V50 párossal közös padlólemezre épül.

Két dízel- és három benzines motorral jelenik meg a következő Focus. A 109 és 136 lóerős dízelek a Focus C-Max-ből ismertek. A 100 lóerős 1,6 literes benzines mellett a Ford ugyanekkora hengerűrtartalmú, de 115 lóerős motort is kínál majd. Az 1.6TiVCT szelepvezérlése szívó és kipufogó oldalon is változtatható, mint a BMW-nél a Doppel VANOS rendszer.

A szériaautó forgalmazása várhatóan idén év végén kezdődik hazánkban.