Az Akropolisz Rali utolsó hat szakaszán csupán annyi volt a különbség az előző napokhoz képest, hogy végre igazán kisütött a nap. Ám a pálya ugyanúgy csúszott, ugyanolyan durva volt a talaj, melyen ádáz küzdelem folyt a második helyért.

A színfalak mögött pedig a Peugeot csapat főnöke, Corrado Provera kezdte meg saját harcát, a csapatot ért ciprusi méltánytalan döntés után. Ennek első áldozata tegnap este Petter Solberg lett, hiszen az illetékesek a Peugeot csapat “segítségével” észlelték a végül 30 másodperccel büntetett hiányosságot. (Hiányzott a Subaruról a “sárvédőgumi” – a szerk.) Amit Solberg így kommentált: “Elég nagy hülyeségnek tartom, és csak nevetni tudok rajta.”

Ennek ellenére Solberg csupán egy szakaszgyőzelem mellett is egész nap tartotta elsőségét, így délután jól megérdemelten állhatott a dobogó legfelső fokára.

“Megcsináltam! Ez valóban fantasztikus. Nagyon kemény verseny volt, és első helyen végezni a balszerencsés Ciprus után különösen jó dolog. Nem volt könnyű végig tartani a pozíciót, de az autó fantasztikus, a gumik szintén, a szerelőkről nem is beszélve. A csapat nagyon jó munkát végzett, amit nem is tudok eléggé megköszönni.” -ujjongott a világbajnok.

Ezzel szemben Harri Rovanpera (Peugeot) három szakasszal a vége előtt átadta második helyét a keményen küzdő Loebnek (Citroën), hiszen az értelmetlen kockáztatásnak túl nagy ára lehetett volna. “Örülök az eredménynek bár az autó többször nem volt az igazi a három nap alatt. A futóművel nem voltam teljesen elégedett. Remélem, hogy Törökországban az idén jó helyen érek majd célba. Az autó láthatólag felkészült erre.” – mondta a finn pilóta.

Corrado Provera: “Harri és Risto eddigi legjobb versenyüket teljesítették az új Peugeot-val. Sajnálom, hogy Marcus ez alkalommal kiesett, de Törökországtól kezdve ismét megpróbálunk minden versenyen értékes pontokat szerezni.”

Loeb a mai napon hibátlan autójával pedig megvalósította a tegnap még kissé lehetetlennek tűnőt. Kitartóan üldözte a finnt, bár tudta, hogy nem lesz könnyű dolga. Tegnapi ellenfele, a fordos Duval mára már feladta a harcot, és óvatos tempóval, könnyedén futott be a negyedik helyre, amit így kommentált: “Ez egy jó hétvége volt, bár a dobogón végezni sokkal szebb lett volna. Reggel még próbáltam felvenni a versenyt a többiekkel, de később beláttam, az a biztos, ami már megvan.”

Az ötödik helyen, legjobb nem gyári versenyzőként, Daniel Carlsson végzett, míg a hatodik legjobb Manfred Stohl lett a gyárhoz közeli Bozian csapat 2003-as Peugeot 206 WRC-jével. Panizzi a tegnapi hatodik helyről a 10-re csúszott, mivel a motor csak nem akart rendesen dolgozni. Sainz csak a 19. helyre fért, bár ezzel a végeredménnyel is három pontot szerzett a Citroënnek, mely csapat a gyártók versenyében jelenleg öt pont különbséggel vezeti a tabellát a Ford előtt.

A Juniorok mezőnyében Guy Wilks megszerezte a Suzuki idei első győzelmét, mellesleg ez volt a 23 éves fiatalember első vb-s győzelme. Ezzel az eredménnyel mindjárt a pontverseny második helyén találta magát. Nicolas Bernardi, aki a bajnokság első futamát, a Monte-Carlo Ralit megnyerte, ezúttal második lett, így megérdemelten vezeti a bajnokságot. Xavier Pons futott be a JWRC-ben a harmadik helyen, a 2004-es fejlesztésű Abarth Puntoval. Egy kis büszkeség magyaroknak, hogy a Mi Autónk a 22 gyorsaságiból 11-en a leggyorsabb volt a JWRC-ben.


Az 51. Akropolisz Rali végeredménye:

1. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 4h39’06″2 80.2 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’18″4
3. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’28″3
4. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 02’19″4
5. Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC (Privát) + 06’50″1
6. Stohl-Minor Peugeot 206 WRC (Privát) + 10’01″6
7. Tuohino-Aho Ford Focus WRC (Privát?) + 11’12″5
8. Vovos- El-Em Ford Focus WRC (Privát) + 14’07″0
9. Warmbold-Price Ford Focus WRC (Privát) + 16’32″9
10. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 19’21″4
11. Ginley-Kennedy Subaru Impreza WRC (Privát) + 25’37″5
12. Wilks-Pugh Suzuki Ignis S1600 (JWRC 1.) 5h14’13″1 + 35’06″9

15. Bernardi-Fortin Renault Clio S1600 (JWRC 2.) + 40’18″8
16. Pons-Julia Fiat Punto S1600 (JWRC 3.) + 41’50″9

19. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 42’45″4

A világbajnokság állása:

Pilóták (élmezőny):

1.Sebastien Loeb 43 pont
2.Petter Solberg 38
3.Markko Martin 34
4.Marcus Grönholm 24
5.Francois Duval 19
6.Carlos Sainz 19
7.Harri Rovanpera 10
8.Miko Hirvonen 10

Csapatok:

1.Citroen 65 pont
2.Ford 60
3.Subaru 50
4.Peugeot 39
5.Mitsubishi 9

A Junior WRC állása (Két verseny után):

1. N. Bernardi (Renault Clio) 18 pont
2. G. Wilks (Suzuki Ignis) 10
3. L. Cols (Renault Clio) 9