Az Akropolisz Rally második napján a tegnap kiesett 11 párossal együtt folytatódott a verseny. A “Superally” szisztéma az idén még csak ismerkedés jelleggel került bevezetésre, de ez év végéig minden alkalommal használják majd. Jövőre az előző napon kiesettek másnap tiszta lappal indulhatnak az értékelésben, míg az idén csak tesztelésre szolgál ez lehetőség.

Markko Martin (Ford) így beszélt az új rendszerről: “Nem volt könnyű motiválnom magam ma reggel, amikor a semmiért harcolunk. Ráadásul azért is nehéz, mert az ideális teszt az amikor ugyanazon a pályán mész újra és újra, itt erre nincs lehetőség.” Ezzel szemben a Skoda hasznosnak találta a pályákon töltött időt.

Mára már egészen Görögországhoz méltó időjárás kerekedett, napsütéssel és 26 fokkal. Így a szakaszok a tegnapinál még porosabbá, csúszósabbá váltak. Marcus Grönholm a legelső gyorsaságin való kiesése volt a nap legjelentősebb eseménye. A tegnap még negyedik helyen álló peugeot-s lecsúszott az útról és megütötte a hátsó futóművet.

Késöbb így beszélt a történtekről:
“Nagyon csalódott vagyok, mivel csak is saját magamnak köszönhetem. Tudtam, hogy nem tehetek semmit, mivel még három szakasz lett volna a szervizig.”

A csúszkálás és futómű sérülés nagy divat volt a versenyzők körében. Miko Hirvonen (Subaru) is ennek esett áldozatául a nap végén. A csapat jobbnak látta, ha a sérült kasznival az utolsó napon nem él majd az újra rajtolás lehetőségével. Törökországban, majd újra próbálkozhat.

Az élen álló Petter Solberg ma két alkalommal volt a leggyorsabb. Jutott számára egy kis izgalom is, amikor 20 Km-en keresztül nem volt fék a Subarun. Bár a legváratlanabb kellemetlenség még is csak a végén érte, amikor 58,5 másodperces előnyéből 30-at veszített büntetés formájában, mert útközben autójáról elhagyta a sárfogó gumit.

Ezzel Harri Rovanpera (Peugeot) hátránya jelentősen csökkent. A finn a mai napon is tartotta második helyét, két első időt futva.

Rovanpera elmondta: “Próbáltam az itteni körülményekhez képest olyan természetesen menni, ahogy csak lehet. A legnagyobb ellenség a rengeteg kő, nagyon óvatosnak kell lenni.”

A harmadik helyért nagy csata folyt Duval (Ford) és Loeb (Citroen) között. Loeb jókedvűen értékelt a nap végén: “Nagyon jó napom volt. Marcus és Francois mögött rajtoltam, minden probléma nélkül. Csak az utolsó néhány szakaszon vesztettem időt, mert túl puha gumit választottam. Most 9 másodperc választ el Harritól, mögöttem pedig 10-el van lemaradva Duval. Nem lesz könnyű lehagyni Harrit, de megpróbáljuk. Nagyon izgalmas napnak nézünk elébe.”

A Ford pilótája mér nem volt ilyen boldog: “Nem volt könnyű napom, mert néhány szakasz teljesen új volt számomra. Az volt a legfontosabb, hogy ne kövessünk el nagy hibát, mert azt lehetetlen lett volna rendbe hozni. Szerencsére nem történt nagy baj, bár eltaláltunk egy követ és volt egy kemény landolásunk is, aminek a kormány látta kárát, de sikerült megjavítani.”

Panizzi nagyon elégedett volt a Mitsubishi első igazán jó eredményével: “A háromszoros bajnok 206-os Peugeot mögött tudtam végezni, a hatodik helyen, pedig a mi autónk csak fél éve született. Nagyon örülök neki és a folytatásban is megpróbálom a maximumot teljesíteni.”

Kudarcba fulladt a Ford Fiesta Super 1600 bemutatkozása, Latvala műszaki hiba miatt kiállni kényszerült a mai napon. A Suzukik is felemás napot mondhatnak magukénak, mert bár továbbra is Wiks áll az élen, mögötte már nem a márkatársak, hanem kér Renault Clio S1600 van.

A többi Suzuki különböző hiba miatt esett ki, Baldacci-nak az elektronikával, Katajamaki-nak a futóművel akadtak gondjai, Andersson pedig összetörte az Ignist.


Az 51. Akropolisz Rali állása 3 nap (16 szakasz) után:

1.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 3h25’19″5 80.3 km/h
2.Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’28″5
3.Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 37″3
4.Duval-Prevot Ford Focus WRC + 46″9
5.Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC (Privát) + 04’08″8
6.Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 04’43″2
7.Stohl-Minor Peugeot 206 WRC (Privát) + 05’50″3
8.Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 08’03″3
9.Vovos-El-Em Ford Focus W RC (Privát) + 08’31″8
10.Warmbold-Price Ford Focus WRC (Privát) + 12’27″2
11.Ginley-Kennedy Subaru Impre WRC (Privát) + 16’54″6
12.Wilks-Pugh Suzuki Ignis S1600 + 25’05″6
13.Cols-Godde Renault Clio S1600 + 26’09″3
15.Bernardi-Fortin Renault Clio S1600 + 26’45″9

30. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 41’43″6