Ki hinné, hogy Júniusban Görögországban esik az eső, ráadásul hideg is van. Ez persze az Akropolisz Rally mezőnyének sem gondot, sem csalódást nem jelentett, hiszen így is csorgó verejtékkel érkeztek minden szakasz céljába. És azt sem bánták túlságosan, hogy az eddigi tradícióval szakítottak a rendezők, és idén először nem az Akropolisz lábától rajtolt a mezőny.

A helyszín a tavalyival megegyező, melynek központja Lamia, csupán egy teljesen új szakasszal bővült. A világbajnokság ötödik futamán az FIA újabb rendelkezésének lehetünk tanúi, melynek értelmében az első napon kiesettek másnap folytathatják a versenyt, bár ez nem számít bele az értékelésbe. Ez a döntés sokakat érint, hiszen az első napon jó néhányan hagyták el a küzdőteret.

Így járt Markko Martin (Ford) is, aki egész más célokat tűzött ki maga elé, hiszen tavaly itt aratta első győzelmét. Most azonban már a pénteki első szakaszon leesett az útról. Roman Kresta a harmadik gyorsaságin belerohant a szakaszon kitört futóművel ácsorgó Dani Sola Mitsubishijébe –ami aztán még ki is kigyulladt.

Itt debütált, fél év kihagyás után újra az új Skoda Fabia, a két régi pilótával Schwarzzal és Gardemeisterrel. Bár a siker ezúttal elmaradt, egyik autó sem látta meg a nap végi célt. Schwarz már az elején búcsúzott felfüggesztés probléma miatt. Gardemeister a végéig húzta és csak az utolsó szuperspeciál szakaszon gyulladt ki a motor.

Martin Muehlmeier (Skoda Motorsport igazgatója) így értékelte az eseményeket: “Sajnálatos módon mindkét autónk kiesett, de az új szisztémának köszönhetően holnap folytatjuk a fejlesztési programunkat. Toni idejei azt mutatják, hogy a munkánk jó irányban halad.”

Az idén, az esőn kívül minden kondíció megegyezett a korábiakkal. A szakaszok csúszósak, durva, éles kövekkel és rengeteg porral fűszerezve. A sokat emlegetett gumiválasztás itt sem volt könnyebb, mint bárhol. A rengeteg kő számtalan ütést mért a futóművekre, amit szinte senki sem kerülhetett el. Ez okozta Sainz lemaradását is, aki néhány szakaszon keresztül volt kénytelen hurcolni a keresztet, amíg a szervizben sikeresen menedzselték a hibát.

Sebastien Loeb a Citroen versenyzője sem volt könnyű helyzetben. Míg Cipruson Martin volt a nyitó ember, most a francia takarított. Volt ott törött gátlótól kezdve rossz gumiig minden, így a ciprusi győztes csak az ötödik lehetett.

A Mitsubishi továbbra is ragaszkodik a megkezdett sikertelenséghez. A még versenyben lévő Panizzi csak az utolsó szakaszon futott probléma mentesen.

A nap végén így nyilatkozott: “Nem mondhatok túl sokat. Jól érzem magam az autóban, és örülök a kilencedik helynek. Bár még mindig vannak problémáink, az autó idegesen viselkedik. Meg kell találnunk a helyes utat.”

A problémák mellett azért voltak a versenynek jobb pillanatokat látott résztvevői is. Petter Solberg, a Subaru eleddig peches pilótája, az utolsó öt szakaszon sorozatban produkálta az etalon időt.

Mr.Hollywood a nap végén jókedvűen értékelt:
“Nem rossz, csak annyi, amennyit reméltem. Nagyon keményen koncentráltam, hogy ne kövessek el hibát. Ugyanakkor Marcus vétett néhányat, ami jól jött nekem. Természetesen nagyon elégedett vagyok, de ne felejtsük el, hogy ez a helyzet nem először fordul elő velem az idén, minden nagyon könnyen megfordulhat.”

Solberg nyomában a peugeot-sok loholnak. Bár Marcus Grönholm kezdett a legjobban, de időt veszített a gátló rossz beállítása és a helytelen gumiválasztás miatt is. Így csapattársa, Harri Rovanpera az utolsó két szakaszon átvette a második helyet. Kezdetben meggyűlt a baja kövekkel, de végül 55 másodperccel maradt el a legjobbtól. A befejező szuperspeciál szakaszon az egész nap remekül autózó, fordos Duval is feliratkozott a mai leggyorsabbak listájára, és ezzel letaszította Grönholmot az első napi dobogó harmadik fokáról.

Bemutatkozott az új Super 16oo-as Ford Fiesta is, több-kevesebb sikerrel. Latvala csak a 14. helyre tudta behozni az autót a JWRC mezőnyében. Ebben a mezőnyben három nálunk készült Suzuki Ignis vezeti a mezőnyt, 1.Katajamaki, 2.Wilks, 3.Baldacci sorrenben.

Epilógus:

A technikai bizottság döntése szerint a Peugeot ciprusi eredményét törölték, mivel az autóban lévő vízpumpa a megengedett fém helyett műanyagból készült. Ezzel Loeb szerezte meg az első helyért járó pontokat. Corrado Provera a versenyt megelőzően sajtótájékoztatón fejezte ki elégedetlenségét, felsorolva más versenyzők ill. csapatok vétségeit, amit ezzel szemben csak idő-büntetéssel sújtottak.


Az 51. Akropolisz Rali eredménye két nap után (9 gyorsasági):

1.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 1h49’24″8 79.8 km/h
2.Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’55″7
3.Duval-Prevot Ford Focus WRC + 01’01″6
4.Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 01’03″2
5.Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’21″0
6.Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC (privát) + 02’41″1
7.Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 02’49″3
8.Stohl-Minor Peugeot 206 WRC (privát) + 03’10″7
9.Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 03’25″7
10.Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 04’52″0

14.Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis S1600 + 11’41″3
15.Wilks-Pugh Suzuki Ignis S1600 + 11’53″4
16.Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis S1600 + 12’25″4

48. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 41’22″6