Audi A3 Sportback - Ötajtós másként

Elődénél könnyedebb, sportosabb és elegánsabb autóval igyekszik pótolni az Audi az ötajtós A3-at. Az autó tengelytávja nem változott a 2002-ben bemutatott háromajtóshoz képest. A két változat közötti hosszkülönbséget a 7 centivel nagyobb hátsó túlnyúlás magyarázza.

Az Audinak erősen meg volt kötve a keze a Sportback nevű autó kombisításakor, mivel az idén ősszel átdolgozandó A4 Avanttól nyilván nem akarnak ügyfeleket elszipkázni. Az A3 Sportback nem tekinthető igazi kombinak, már csak szerény csomagtere miatt sem. Lehajtott ülésekkel is csupán 1120 literre bővíthető az alaphelyeztben 370 literes raktér.

Gyári opcióként az A3 Sportback 7,5×18 colos könnyűfém felnikkel is rendelhető. A sportosság kedvéért az Ambition modellek 15 milliméteres ültetéssel kedveskednek a sportosan vezetőknek, a felfüggesztés hangolása is feszesebb.

Új motorváltozat a 2.0 TFSI, amely egy közvetlen befecskendezéses, kétliteres benzines turbófeltöltéssel. Az új motor teljesítménye 147 kW (200 lóerő), a maximális nyomaték 280 Nm 1800 és 5000-es fordulatszám között, tehát rendkívül tág tartományban elérhető.

105 és 250 lóerő között változik a gazdag motorkínálat többi tagjának teljesítménye. A dízelek között 1,9 és 2.0 literes PD TDI-ket találunk, 105 és 140 lóerővel. A benzinesek sem különböznek a háromajtóshoz megrendelhető motoroktól, az alapmodell a 102 lóerős 1.6-os, a csúcsváltozat a 250 lóerős 3.2 FSI. Közöttük egy 1,6 literes és egy kétezres, közvetlen befecskendezéses motor áll 115 illetve 150 lóerővel.

A műszerfal a megszólalásig hasonlít az A3-éra, egyedül a trapéz hűtőmaszk formáját ismétlő kormánykerék jelent eltérést, de csak bizonyos modellekben. Újdonság viszont a 2005 elejétől megrendelhető Open Sky nevű panoráma üvegtető.