Két új motor a Ford Mondeo-ban 1

Két új motor a Ford Mondeo-ban

Mindkét motor a limitált darabszámban készülő Mondeo Titanium X-ben mutatkozik be. Az új, 2,2 literes öngyulladós motor az eddigi legerősebb dízel a palettán. A 130 lóerős TDCi motor lökettérfogatát megnövelték, módosították befecskendező rendszerét, valamint turbófeltöltőjét is. A második generációs közös nyomócsöves befecskendezésű Duratorq TDCi dízel 150 lóerő leadására képes, és a túlnyomás szabályzó rendszernek köszönhetően a nyomatékcsúcs rövid időre 360 newtonméterről 400-ra is felkúszhat.

A csúcsdízellel várhatóan 8,7 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100 km/órára a Mondeo, végsebessége pedig eléri a 220 km/órát. Ekkora teljesítmény mellett kedvező a 8,2 literes városi, a 4,9 literes országúti valamint a 6,1 literes vegyes fogyasztás. A motorhoz 6 sebességes kézi váltó csatlakozik.

Az új háromliteres benzines motor az ST220-as Mondeo blokkján alapszik és 204 lóerőt teljesít. Ezzel minden tekintetben jócskán felülmúlja a jelenlegi 170 lóerős, 2,5 literes motort.

7,9 másodperces százra gyorsulásra és 240 km/órás végsebességre képes ezzel a motorral a Mondeo. Ez a motor is a hatsebességes Durashift váltót kapja, amivel 10,3 literes átlagfogyasztás érhető majd el.

A Mondeo Titanium X sorozatot kizárólag a két új motorral, korlátozott ideig fogják gyártani. A modellek várhatóan 2004 őszétől lesznek kaphatók Európában.