Jelentősen nőtt a csomagtartó is, miközben az Astra Caravan is kifejezetten kellemes küllemet öltött magára. A sportos karakter ellenére az 530 literes csomagtartó a legnagyobbnak mondható az alsó középkategóriában. És ez az ülések 60:40 arányú előre döntésével 1570 literre bővíthető.
A nagyság mellett további előny a praktikus kihasználhatóság. A hátsó üléssor például előre-hátra csúsztatható felárért, amivel a csomagtartó-hátsó utastér arányát rugalmasan variálhatjuk. Szintén felárért 40:20:40 arányú háttámla döntögetést is lehet rendelni, amivel ugyancsak plusz literek kiaknázása lehetséges.
FlexOrganizer a neve a Vectra Caravanban bevezetett csodatalálmánynak. Ez a rendszer két térelválasztó sínt tartalmaz, amivel a csomagtartót további részekre bonthatjuk.
Az ötajtós Astra összes motorja átkerül az Astra Caravan-ba is, így 80-tól egészen 200 lóerőig tart a teljesítményspektrum. Az legkisebb benzinmotor 1,4 literes 90 lóerővel, a legerősebb a 200 lóerős 2,0 literes turbómotor. Dízelmotorból négy is van, 80 lóerőtől 150-ig.
Az Astra paletta bővülése a Caravannal nem ér véget. A Párizsi Autószalonra már elkészül a sportosan-kupés háromajtós Astra, 2005-ben pedig az új Zafira világpremierjét tartják.