Peugeot-k az élen Cipruson – Helyszíni tudósítás 1. nap 1

Peugeot-k az élen Cipruson - Helyszíni tudósítás 1. nap


Még el sem kezdődött a világbajnokság ötödik fordulója, máris szokatlan izgalom lett úrrá a csapatok körében. Az aggodalmat az a cseppet sem elhanyagolható tény okozta, hogy az Új-Zélandról hajóval érkező versenyautók és az azokat kiszolgáló kamionok egyszerűen nem érkeztek meg időben.

A hajó végül a Shakedown előtti éjjelen futott be, így a szervizesek őrült tempóban próbálták behozni a lemaradást. A tervezett időpontokat elcsúsztatták, így is három-négy óra maradt az autók talpra állítására.

A Mitsubishi csapat félkész állapotban tudott rajthoz állni a csütörtöki teszten és ez rányomta a bélyegét a pénteki teljesítményükre is. Panizzinak rengeteg problémája volt, úgy tűnik, ismét a tesztelés, gyakorlás, tanulás marad számukra ezen a versenyen is. Christian Solberg, meghibásodott kuplunggal csak a 16 helyre evickélt.

A Ciprus Rally természetesen mindenkit meggyötör a köves, csúszós, rossz utakkal, és a 3o fok körüli májusi meleggel. Ma reggel Markko Martinnak volt a legnehezebb dolga, hiszen az első szakaszokon ő rajtolt a mezőny elején. A nyitó szakaszokon elveszített csaknem egy percet nem volt könnyű behoznia, csak a negyedik helyig jutott. Csapattársának, Duvalnak nem tartott sokáig a verseny, mivel csak az első szakaszig bírta.

“Vibrációt éreztem a kerekek felől, és nagyon nehezen fordult az autó. Azután a fékpedál is egyre jobban beesett, majd kb. két kilométerrel később elhagytuk a bal első kereket. Második sebességben autóztunk, nem ütöttük meg sehol, fogalmam sincs, mi történt.”-mondta Duval.

Petter Solberg, a Subaru világbajnoka kezdett a legjobban, aki az első két szakaszon a leggyorsabb volt. Azután egyre lejjebb csúszott a tabellán, ahogy egyre fogyott az erő a motorból. A hűtőbe rengeteg por került és a túlmelegedett erőforrás, amivel csak igen lassan tudott haladni a pilóta. Végül csak a 11. helyre érkezett meg a norvég. A csapat másik versenyzője, Hirvonen ismét új tapasztalatokra tett szert, miközben a hatodik helyet szerezte meg.

Nem indult jól a napja Loebnek, aki a differenciálmű beállításával sok időt vesztegetett. Ráadásul az, hogy egy jobb kormányos, négy-kerék meghajtású autóval 2o km/h sebességgel tréningezett, szintén nem volt segítségére, így nehezen hangolódott rá a kellő ritmusra. Ennek ellenére gyorsan magára talált, olyannyira, hogy az ötödik szakasz Tommi Makinen által felállított rekordját 16,3 másodperccel meg is javította. A kezdeti hatodik helyről a harmadikra tornázta fel magát.

Sainzot váltógondok bosszantották, de nem okozott jelentős időveszteséget a spanyol számára. Végül az ötödik helyen fejezte be a napot.

A verseny első, leghosszabb napján, (121.78 verseny km) a Peugeot-ok muzsikáltak a legjobban. Grönholm a két utolsó szakaszon felmerült kuplung hibával együtt sem engedte el a negyedik szakasztól megszerzett vezető pozíciót.

“Nagyon örülök annak, hogy vezetek. Mindig is ez volt a célom. Természetesen a kuplung hiba nagy hendikep volt különösen az utolsó szakasz rajtjánál, de azzal is szerencsénk volt, hogy az utolsó szervizig vezető úton minden közúti lámpa zöldet mutatott. Hosszú még az út a végéig, semmit sem ígérhetek biztosra.”-mesélte Grönholm.

Rovanpera tíz másodperccel maradt el csapattársától minden technikai probléma nélkül. Csupán egyetlen defekt “árnyékolta be” a nagyszerű napot.

“Csodálatos napom volt. A körülmények nehezek, de az autóm nagyon jó és nem kellet kockáztatnom sem. Rengeteg nagy kő van a pályákon, amiktől gyorsan meg van a baj. Jobb, ha nem is gondolunk arra, hogy mi történhet a következő pillanatban.”


A Ciprus Rali állása az első nap után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC 1h57’24″6 62.2 km/h
2. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’10″7
3. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’20″1
4. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’21″0
5. Sainz- Marti Citroen Xsara WRC + 00’26″7
6. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 02’39″1
7. Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 04’19″8
8. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 04’22″3
9. Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC + 05’39″6
10. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 08’01″6
11. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 09’32″3