Magic Marcus áll az élen – Helyszíni tudósítás Ciprusról, 2. nap 1

Magic Marcus áll az élen - Helyszíni tudósítás Ciprusról, 2. nap


A Ciprus Rally második napja után Grönholm még mindig tartja vezető helyét, de csapattársa, Rovanpera már nem tudta megismételni tegnapi jó eredményét. A nyitó szakaszon eltűnt a második sebesség, ami viszont elengedhetetlenül fontos. A szervizben ráadásul a megengedett időnél tovább tartott a csere, így még 30 másodperces büntetést is gyűjtött. Így a pénteki második helyről az ötödikre csúszott.

“Csalódott vagyok, de még nincs veszve minden. Holnap nagyon fontos nap vár ránk, megpróbáljuk az elérhető legtöbb pontot megszerezni.”-mondta a finn pilóta.

Marcus Grönholm: “Nagyon jó napunk volt, bár nem ez a kedvenc versenyem. A szakaszok túl lassúak, csúszósak és túlságosan meleg van. Az autó nagyon jó és remélem, hogy sikerül megtartani a helyünket. Még sok minden megtörténhet, nem szabadna hibáznunk és szeretnék vigyázni is az autóra, amennyire csak lehet.”

Rovanpera helyére Loeb kapaszkodott, aki két szakasz-győzelmet szerzett.Annak ellenére, hogy a váltó két gyorsaságin keresztül makacskodott, a tegnapinál lényegesen jobb napot könyvelhetett el a francia páros.

“Keményen hajtottunk, de nem kockáztattunk. Martinnal nagyon jót harcoltunk, de Grönholm túl messze van, ezért inkább megpróbálom tartani a helyem Martinnal szemben.”-mondta a fiatal francia

Az észt, bár tíz másodperccel lemaradt a Citroentől, nem volt elégedetlen.
“Ismét jó napot zártunk. Bár időben hosszú volt, ahhoz képest kevés volt a szakaszok száma. Szerintem mindenki jobban szerette volna a felesleges időt versenyzéssel tölteni. Csak imitt-amott “hagytam bent” néhány másodpercet, de holnap még sok munka vár ránk. Remélem, hogy a szerencse velünk lesz, csak az a baj, hogy azt nem tudjuk befolyásolni.”-vélekedett Martin

Negyedikként Sainz ért célba. Egyetlen dolog borzolta csak fel a spanyol kedélyeit, amikor más gumit kellett használnia a csapat döntése miatt, mint amit ő jónak talált volna.
“A mai szakaszok sokkal érdekesebbek voltak, mint tegnap. Holnap meg kell tartanuk az előnyünket Rovanperával szemben.”

A peugeot-s finn után egy másik finn, Hirvonen következett a mai sorban. “Változtattunk néhány dolgot az autón és ez láthatóan segített. Nagyon élveztem ezt a napot, rengeteget tudok tanulni ezen a versenyen.”

A Subaru peches reménysége, Solberg ma három alkalommal iskolázta le társait, miután új hűtővel kezdhette a napot. Ezzel testvérét, Henninget megelőzve az utolsó pontszerző helyre jött fel. Neki is, mint mindenkinek hiányzott a törölt 11. szakasz, ami a renitens nézőknek köszönhetően maradt el. Így az első tíz autó Alister Ginley idejét kapta.

“Kicsit csalódott voltam, mert azt hiszem, az elmaradt szakaszon tudtam volna “hozni” egy kicsit. De még az is lehet, hogy holnap felállhatok a dobogóra. Ki tudja?”-mondta Petter Solberg

A már tegnap is gyengélkedő, de még küzdő egyetlen Mitsubishi is feladta a harcot. Elektromos hiba okozta Panizziék kiállását a kilencedik szakaszon, pedig reggel még úgy tűnt, minden rendben lesz.

Az eset után Sven Quand a Mitsubishi csapatvezetője nem volt túl elégedett: “A két autó kiállásával értékes teszt kilométereket vesztettünk, de folytatjuk a munkát a hibák kiküszöbölésére.”


A Ciprus Rali állása a 2. nap után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 3h33’02″0 65.2 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’22″9
3. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’33″6
4. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’20″3
5. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 02’06″0
6. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 04’44″9
7. Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 08’38″1
8. Solberg-Mills Subaru Impre WRC + 09’30″5
9. Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC + 10’26″3