1000 milliárd jen feletti nyereséget ért el a Toyota az elmúlt üzleti évben. Ezzel az eredménnyel a Toyota az első japán vállalat, amelynek sikerült áttörnie ezt a határt.

A március 31-gyel zárult üzleti évben a világ második legnagyobb autógyártója 1200 milliárd jenes, azaz 9,1 milliárd eurós nettó profitot termelt, ami átszámítva 2314,5 milliárd forint.

Az eladott autók száma elérte a 6 710 000-et. A vállalat nyeresége 54,8 százalékkal nőtt. A Bloomberg gazdasági hírügynökség számításai szerint ez az üzleti eredmény kétszeresen meghaladja a GM és a Ford, a világ legnagyobb és harmadik legnagyobb autógyártójának közös nyereségét.

Japánban a Toyota konszern márkáinak piaci részesedése 42,9 százalékra nőtt. Észak-Amerikában is tart a növekedés, ahol 2,1 millió Toyota kelt el a tavalyi üzleti évben. Európában a Toyota 122 000-rel több autót adott el, összesen 898 ezret.

A 2005. március 31-ig tartó üzleti évben a gyár 7,02 millió autó eladására számít, a tervezett nyereségről a Toyota nem közölt adatokat.