R 1200 GS – Új túraenduró a BMW-től 1

R 1200 GS - Új túraenduró a BMW-től

Egy újabb kitűnő túramotor született a BMW keze alatt, R 1200 GS jelzéssel. Erőteljes motorja hosszabb távon és kanyargós szerpentinen egyaránt megállja a helyét, súlya pedig a könnyebbek között van a kategóriában.

1,2 literes kéthengeres boxermotor hajtja a motort, piactól függően 98 vagy 100 lóerős változatban. 115 newtonméteres maximális nyomatékát 5500-as fordulatnál adja le. Fontos újdonság a most először beépített kiegyenlítő tengely, amely jelentősen csökkenti a motor vibrációját. A korábbi helyett egy teljesen új hatsebességes váltóval kapcsolható a megfelelő fokozatok.

20 literes tankjával, teletankolt állapotban 225 kilogrammot nyom a BMW, amivel ebben a kategóriában a könnyebbek között van. Ez 30 kilogrammal könnyebb, mint az 1150 GS. A BMW-re jellemző első Telelever, valamint a hátsó Paralever rugóstag megmaradt, de átdolgozásra került. A Telelever 1993-ban került először beépítésre a négyszelepes boxermotorok megjelenésével.

Előre 110/80-as abroncsokat szerelnek 19 colos felnikkel, hátulra pedig 150/70-es gumik kerülnek 17 colos kerekekkel. Két 308 milliméteres tárcsa segíti az első kerekek, egy 265 milliméter átmérőjű pedig a hátsó kerekek fékezését.

Felárért ABS is rendelhető a BMW-hez, ami akár ki is kapcsolható. Az ABS egyben egy integrált fékrendszert is jelent, mivel a első fék használatával a hátsó féket is működteti. Teljesen új a GS 1200 elektronikája is. A korábbi kábeltömegeket az SWS (Single Wire System) váltja fel, ami digitális jelként egy kábelen intézi el az adatforgalmat.

Az első ülésben 840 és 860 milliméter közötti magasságból kormányozhatunk, ami extraként 810 és 890 milliméter között állítható.

Az elődjéhez hasonló külsejű, robosztus túramotorral meglehetősen agresszívan is haladhatunk, ugyanis 3,4 másodperc is elegendő a 100 km/órás sebesség eléréséhez, a végsebesség pedig 200 km/óra körül van a gyári adatok szerint.