Új modellekkel erősít az Audi 1

Új modellekkel erősít az Audi

Modellpalettájának erőteljes bővítéséve kezdett az Audi, mellyel nem titkolt szándéka, hogy eladási számaival a Mercedes és a BMW közelébe férkőzzön. Ez utóbbi, főként az Egyesült Államokra értendő, ahol az Audinak eddig még nem sikerült biztosan megvetnie a lábát.

Az amerikai vásárlókat a 2003 januárjában, Detroitban bemutatott 6 személyes Pikes Peak néven ismertté vált koncepcióautó szériaváltozatával örvendeztetik meg. Valószínűleg 2006-tól a VW konszern szlovákiai üzemében gyártják majd a szabadidőautót, amely a VW Touareggel közös technikai megoldásokat használ. Évente 70 ezer darab készül majd a Pikes Peak-ből elsősorban az USA-nak, de kapható lesz Európában és Ázsiában is.

A koncepcióhoz képest csak minimális eltéréseket mutat a szériaváltozat, amely a összkerék-hajtást és légrugózást kapott. Benzines és turbódízel motorból 6,8,10 és 12 hengeres motorok állnak rendelkezésre, minimum 12,5 millió forintnak megfelelő euróért.

Még idén napvilágot lát az A3 Sportback, az A3-as kombi változata. Normál állapotban 50 literrel kínál nagyobb csomagteret a kétajtós változatnál. A Sportback után jelennek majd meg az igazán sportos darabok a S3-as valamint RS3-as személyében. Ezek után egy emelt hasmagasságú, összkerék-hajtású változat is készül majd az A3-ból, amellyel a BMW X3-nak kíván konkurenciát állítani az Audi.

Az A3 Sportback mellett szintén ősszel mutatkozik be a ráncfelvarráson átesett A4-es, amelyből, a kombi változat is új külsőt kap. A négyhengeres dízel motorok a 115, 140 és 175 lóerős változatban készülnek majd. Hat hengerrel a 2,7 literes 200 lóerős, valamint a háromliteres 225 lóerős TDI választható majd.

A mind közvetlen befecskendezésű benzines motoroknál a leggyengébb a 115 lóerős 1,6-os, a legerősebb pedig a 255 lóerős 3,2-es FSI.

2005 márciusában jön a sportos megjelenésű A6 kombi. A dinamizmusról a legalább 400 lóerős, V10-es, valamint az 500 lóerős V8 biturbó gondoskodik az RS6 jelzés mögött.

Kombi fronton mindenképpen a 2006 végén megjelenő a A8-as a legérdekesebb. A luxuskombi a 2006-os A8-as facelift után lesz kapható. A 400 lóerőnél erősebb S8 mindkét karosszériával kapható lesz. Valószínűleg lesz RS8 is, amiben a tervek szerint egy 550 lóerős W12-es duruzsol majd.

A TT valószínűleg 2006-ban kerül leváltásra, utódjáról egyelőre nincs információ.