A baleset helyszíne a pályának az egyik különleges része, egy nagy ívű kanyar, amelynek pályája körülbelül 45 fokos szöget zár be vízszintessel. Az egyik autós végighajtott az íven, ami még a kisebb gond, de megtette ugyanezt visszafelé is, nem számolva azzal, hogy valaki ugyanúgy tesz majd, mint ő. Ekkor történt a szörnyű eset.
Nem egyértelmű a helyzet jogi megítélése, bár józan ésszel annak tűnik. A verseny nem az egész Rábaring területére terjedt ki, csak annak egyes részeire. Ebbe nem tartozott bele a parabola kanyar, ahol a baleset volt, így elméletileg “közúton” történt, ahol a KRESZ szabályai érvényesek. Ám, a Rábaring maga is egy lezárt pálya, amelyen belül a versenyt rendezték.
A rendezők a biztonsági előírásoknak megfelelően a versenykiírásban is jelezték a nevezőknek a szabályokat. Ezek a verseny helyszínére érvényesek, így vagy ezt, vagy a KRESZ szabályait mindenképpen áthágták a vezetők.
Idézet a versenykiírásból:
“Pályabejárás:
A rendezőség a pályabejárás sebességét 50 km/h-ban maximálja, ahol biztonsági öv és bukósisak használata kötelező! Párosonként háromszori pályabejárási lehetőséget biztosítunk, mely csak edzéskártyával lehetséges. A pályabejárás szabályainak megszegőit a verseny rendezősége 10.000 Ft pénzbüntetéssel, illetve kizárással bünteti!”
Sajtónyilatkozat:
“A VI. Persped Ezerjó Kupa rendezősége elhatárolódik a verseny előtt történt halálos balesettől, mert az a versenyen kívül, nem a gyorsasági szakaszon, a gépjárművezetők figyelmetlenségéből történt. A verseny rendezője egyben végtelenül sajnálja a történteket.
Écs, 2004. május 2. 11:45″
A vezess.hu munkatársai részvétüket fejezik ki a családtagoknak és barátoknak, továbbá jobbulást kívánnak a sérülteknek.