Új dízelmotor az E-osztályhoz

Nagy hengerűrtartalom, csökkentett teljesítmény, Euro IV-es norma: a Mercedes-Benz a 3,2 literes, soros hathengeres dízelmotorból kihozta a 177 lóerős 280 CDI-t. A motor teljesítménye megegyezik a tesztelt E 270 CDI-ével. Az E 280 CDI a szériában beépített részecskeszűrőnek köszönhetően csekély károsanyag-kibocsátású, megfelel az Euro 4-es normának.

Továbbra is a kínálatban marad a csupán Euro 3-as besorolású, soros öthengeres 270 CDI, amely a legnépszerűbb motorok egyik az E-osztályban. Várhatóan az elektropnikusan 177 lóerősre korlátiozot teljesítményű hathengeres nem jelenik meg a CLK, a G-osztály és a nemsokára leváltásra kerülő ML szabadidőautó motorterében.

Jóval korábban a BMW szívó benzines motorral lépte meg ugyanezt, amikor az 525e-ben a nagy hengerűrtartalmú (2,7 literes), nyomatékra és viszonylag kis fogyasztásra hangolt motor 125 lóerőt adott le, annyit mint az 520i.