2005-ben jelenik meg az Audi első terepjárója, a Pikes Peak. A most futó fél-terepjáró allroad quattro viszont még 2006-ig gyártásban marad. Az Audi stratégiájába ez a két hasonló kaliberű autó nem fér bele, az allroad és a Pikes Peak elképzelhető, hogy egymás elöl halászná el a vevőket. Az allroad a kifutófélben lévő A6-ra épül, az új A6-osból már nem valószínű, hogy építenének szabadidőautót.

A Pikes Peak gyártása körül is kérdéses még pár dolog. Nem tisztázták még a gyártás helyszínét és az autó nevét sem. Felmerült, hogy az Audi TT kifutásával vagy áttelepítésével Győr lenne a Pikes Peak összeszerelő üzeme, de ezt az Audi illetékesei cáfolták. Valószínűbb a pozsonyi helyszín, ahol a VW Touareg is készült.

Pozsony mellett szól az is, hogy a Pikes Peak a Touareg és a Porsche Cayenne közös műszaki alapjaira épül. Ezzel a típussal Amerikában szeretne hódítani az ingolstadt-i márka, ahol az allroad quattro nem igazán volt sikeres a Mercedes ML és a BMW X5 ellenében.

6, 8, 10 és 12 hengeres motorokkal készül majd a Pikes Peak tanulmány szériaváltozata, közöttük lesz dízelmotor is a hatszemélyes autóban.