Márciusban, a Genfi Autószalonon tartotta a Renault a Modus előzetes premierjét. Ekkor még csak egy tanulmányautót láthattunk, de nem kell sokáig várni a végleges autóra sem. A szériagyártású Modus bemutatására a májusban megrendezendő Birmighami Autószalonon kerül sor.

Bár a Modus alig hosszabb, mint a mostani Clio, 7 centivel szélesebb és 17,2 centivel magasabb is nála. Ennek köszönhetően belső tér jóval tágasabb. Így a Clio egyterű akár az alsó középkategóriás autókkal is fel tudja venni a versenyt.

A Modus további érdekessége, hogy hátsó üléssora egyterű-divat szerint ötletesen variálható. A Triptic ülésállítás lényege, hogy a középső rész hátrahajtható, így a szélsőkön több lesz a hely. Az üléssor természetesen a csomagtér-bővítés érdekében tologatható is.

Benzinmotorból három van: 75 lóerős az 1,2-es, 98 az 1,4-es, az 1,6-os pedig 113 lóerőt teljesít. Egyelőre csak kétféle teljesítménnyel kapható az 1,5 literes dízelmotor: 65 és 82 lóerővel. Később érkezik csak a 100 lóerős variáció.

A Modus értékesítése Európa-szerte szeptemberben kezdődik. A Clio egyterűvel műszakilag megegyező új Clio valószínűleg csak jövőre érkezik meg.