Egy megbízható hírforrásnak számító olasz lap értesülései szerint a 2005-ös Genfi Autószalonon mutatják be az Alfa Romeo 156-os utódját. Különösebb formai furfangra nem kell felkészülni, mivel az új autót a modellfrissítéshez hasonlóan Giugiaro műhelye tervezi. A mester megtartja a 156-os jellegzetességeit, így például a hatalmas pajzsot formáló hűtőmaszkot, a keskeny lámpákat és a rejtett hátsó kilincset.

A 158-as Alfa elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművet kap, amivel a vezetés élvezetét még tovább kívánják csiszolni az olasz mérnökök. Állítólag a négykerék-kormányzás ötlete is felmerült, de ennek megvalósítása kétséges.

A vezetési élmény fokozása mellett az előd hibáit is igyekeznek orvosolni. Nagyobb lesz az autó, mivel most a 156-os kisebb belül, mint néhány alsó középkategóriás kocsi. Ez különösen a csomagtartó méretére vonatkozik. A hátrafele szélesedő karosszéria nagyobb bendő kialakítását teszi lehetővé.

A 158-as már közös padlólemezre épül a General Motors újdonságaival, például a Saab 9-5 utódjával. Korábban úgy tudtuk, ezen a műszaki platformon csak hátsókerék-hajtású autók készülnek. Mostani információnk szerint az Alfa 158-as elsőkerék-hajtást kap a kisebb motoroknál, az erősebbeknél pedig jöhet az összkerék-hajtás.

A meglévő motorok teljesítménye nő, de megjelennek újabbak és még erősebbek is. A mostani legbikább 3,2 literes 265 lóerős lesz, dízelfronton pedig egy 3,0 literes, 250 lóerős turbómotor megjelenésére lehet számítani.

Ez még csak a kezdet, mivel 2006-ban jön a GTA utód. Ebben az autóban a 3,2 literes motor dolgozik, ám teljesítményét dupla turbóval állítólag 400 lóerőre emelik. A dízelmotor is kap egy lökettel: 300 lóerős lesz, ami szintén a duplaturbó érdeme. Ezek azok az autók, amelyek már csakis összkerék-hajtással kaphatók.