Miskolc Rali - Turi: kettőből kettő

Turi Tamás hatalmas fölénnyel nyerte meg a Miskolc Ralit. ASI lett a második egy A8-as autóval, Ifj. Angyalfi pedig a harmadik. Benik Balázs csak a hatodik helyen ért célba.

12 gyorsaságit jelöltek ki a szervezők a Miskolc környéki pályákon. Ezúttal is szakaszokon versenyeztek a versenyzők. Péntek este a már megszokott salakmotor-pályán rendezett prológgal vette kezdetét a magyar ralibajnokság második futama, a Miskolc Rali. Bár a verseny értékelésbe nem számított bele, azért presztízscsatának mindenképpen megfelelő. Turi Tamás mindjárt jelezte is, nem véletlen volt az az egri győzelem.

Benik Balázs itt még a második volt az értékelésben. Bútor Róbert továbbra is a Saxoval állt rajthoz, mivel a C2-eshez még nem készült el az összes tartalék alkatrész, így nem kockáztattak. Kiss Ferenc nem állt rajthoz, mert ezúttal nem állt össze az anyagi keret a versenyhez. Tagaiék sem indultak, nincs még új autójuk. Vizin László sem volt ott a rajtnál, de ő jelezte is, hogy idén kevesebbszer lesz látható. Angyalfiék ott voltak, de ezúttal sem Octaviával, hanem egy Corollával, bár ezt is ugyanaz a csapat készítette fel, mint aki a Skodát fogja. A jetski balesetben megsérült Hideg Krisztán végre megegyezett az MNASZ-el és rajthoz állhatott magyar versenyen.

Szombat:

Az első igazi versenynapon 6, összesen 70 kilométernyi gyorsaságit kellett teljesíteni a párosoknak. Szombat reggel, ahogy az a raliban megszokott, megérkezett az időjárás faktor. Esett az eső, a környék egyes részen még jeget is lehetett látni. A pilótáknak komoly gondot okozott, hogy milyen gumival is vágjanak neki az első körben kijelölt 3 szakasznak. Volt, aki kockáztatott és slickkel ment, volt, aki a középutat választotta és intermediával állt rajthoz, és volt, aki a biztonságra törekedett és esőgumival indult el.

Ez utóbbiaknak lett igazuk, és közéjük tartozott Turi Tamás is, aki így könnyedén szakadt el az üldözőktől. Mindhárom gyorsaságin ő volt a leggyorsabb és már ekkor 32 másodperc előnyt gyűjtött össze a második helyen állóval szemben. Meglepetésre az pedig Spitzmüller Csaba a tavaly N csoportos bajnok volt, aki WRC-s időket autózott. Benik Balázs rossz gumit választott, akárcsak Szabó Gergő, így ők inkább az autóval küzdöttek, mint versenyeztek volna.

Aztán következett a második kör, ekkor hozták meg többen a második rossz döntést, mert a pályák felszáradtak, de többen esőgumival mentek ki. Így járt Benik és Szabó is. Ennek meg is lett az eredménye, Turi már az első nap végére bebiztosította magának a győzelemhez szükséges előnyt. A második helyen pedig nem egy WRC állt a nap végén, hanem egy N csoportos autó, ilyen is ritkán fordult elő, ha volt egyáltalán. Maga a versenyző Spiztmüller Csaba is hitetlenkedve nézte az időket.

Turit a bajnokságban követők pedig csak egyre szakadtak le. A hat gyorsaságiból ötöt Turi nyert meg, amelyiken pedig második lett ott csak 0,2 másodpercet vesztett. A nap végére a harmadik helyen Ifj. Angyalfi Károly volt, aki igencsak látványosan autózott a Corolla WRC-vel. Sokat ment az autó keresztbe, a pilóta az autó végsebességével sem volt elégedett. Asi ahogy tavaly is, idén is remek időket tudott menni az A8-as autóval, annak ellenére, hogy váltóhibával is küzdött.

A Super 1600-as kategóriában senkinek nem volt esélye, hogy veszélyeztesse Bútor Róbert elsőségét. Kakuszi Zsolt volt a nap végén a második, de ő is több mint egy percet kapott.

Benik Balázs (Ford Focus WRC) :
“Elég rosszul kezdődött számunkra a verseny, száraz beállítással és intermedia gumikkal mentünk ki az első körben. Az utolsó gyorson 4 kilométer volt hátra, amikor defektet kaptunk, ezzel sok időt vesztettünk.”

Turi Tamás(Skoda Octavia WRC):
“Úgy indultunk neki, hogy óvatosan kezdjük a versenyt, nem kockáztatunk semmit ebben az időjárásban. Az első szakaszon szereztünk 30 másodperc előnyt. Nagyon jó nap volt, nem siettem, a saját tempómban haladtam, a 4. gyorson akartam egy kicsit gyorsabban menni, de a sáros úton megcsúsztam és belerohantunk egy lassítóba.”

Szabó Gergő (Skoda Octavia WRC):
“Rosszul választottunk gumit, slickkel mentünk, a pályák teljesen vizesek, tele vannak vízátfolyással. A második körbe már esőgumit tettünk az autóra, addigra fölszáradt a pálya. A szervo az utolsó gyorson elment, de Turiéktól kaptunk egyet, így ezzel holnap nem lesz gond.”

Spitzmüller Csaba, Bahor Bea (6, Mitsubishi Lancer)
“Meglepően jó időt futottunk. Mikor lejöttünk az első gyorsról még nem tudtuk, hogy ilyen jól teljesítettünk. Még mindig nem hiszem el. Abszolút második hely – felemelő érzés. Problémamentes volt a nap, a beállítás, a gumiválasztás – egyszóval minden klappolt. Sátán kaptunk egy lassú defektet, de már csak akkor vettük észre, mikor kijöttünk a gyorsról, ez nem jelentett időveszteséget.”

Vasárnap:

Igazi versenyt hozott a vasárnap a Miskolc Ralin, no nem az első helyért, hanem a dobogóért.
Turi Tamás mondhatni simán nyerte meg a versenyt, így maximális 40 pontja van a bajnokságban. Most már csak az a kérdés, murván tud-e olyan gyors lenni az Octaviával, mint aszfalton volt.

Bár a pályák szárazak voltak, több helyütt sár tette csúszóssá. Ezen a napon is hat gyorsaságit írtak ki a rendezők. Turi Tamás reggel folytatta “saját tempóját”, így az első három gyorsaságit ismét megnyerte. Úgy tűnt Asi tudott leginkább alkalmazkodni a körülményekhez és fantasztikus hajrába kezdett. Az első két gyorson második volt, majd az utolsó három szakaszon – amikor Turi már spórolt – három abszolút időt autózott. Nem is maradt el a siker: Asi lett az abszolút második. Ifj. Angyalfi Károly nem bízta a véletlenre a dobogós hely megszerzését és száguldott rendesen, bár ő Szabó Gergő támadására számított.

Benik Balázsnak nem sok örömöt okozott a Miskolc Rali. A versenyt a hatodik helyen fejezte be úgy, hogy előtte egy N csoportos autó is végzett. Spitzmüller Csabának száraz időben már kevesebb esélye volt a WRC-k ellen, de eredménye így is fantasztikus. Sőt az N csoportban két versenyből kettőt megnyert.
Bútor Róbert elégedetlen volt egész nap, ami nem meglepő. Számára nem kielégítő, hogy percekkel veri kategóriatársait, hanem abszolútban is jó akar lenni. Ez azonban most nem igazán sikerült.

Benik Balázs (Ford Focus WRC):
“Fölszereltük a száraz gumikat, és a beállítások is jobbak lettek valamivel a tegnapinál. Akkor száraz beállítással mentünk esőben… De nem akarok magyarázkodni, én hibáztam. Többet kellett volna bevállalni, és nem mindig az ellenkezőjét csinálni annak, amit az ellenfeleink. Most semmi nem jött össze, de hosszú még az idény, természetesen nem tettünk le arról, hogy megvédjük a bajnoki elsőségünket.”

Turi Tamás (Skoda Octavia WRC):
“Semmi extra sem történt velünk: kicsit sok volt az utakon a sárfelhordás, és vizes gumikkal mentünk a száraz úton. Szerencsére nem kellett kockáztatnunk, így az utolsó gyorsokon is biztonságos autózásra, s az előnyünk megtartására törekedtünk. Fantasztikus verseny, fantasztikus emlék, sok-sok szurkoló! Persze a tegnapi eső mindenkit megijesztett, de végül jól jöttünk ki, s utólag azt kell, hogy mondjuk: jól jött a csapadékos időjárás.”

Szabó Gergő (Skoda Octavia WRC):
“A mai első szakaszon hibáztunk egy kicsit, de különösebb kalandunk nem volt. Az utolsó három gyorson slick gumival mentünk. Szombaton nem volt szerencsénk a gumiválasztással, ezért tetemes hátrányba kerültünk a többiekhez képest. A vasárnap tökéletes volt, de nagy volt a lemaradásunk, amit nem tudtunk ledolgozni. Csalódott vagyok, hogy lemaradtunk a dobogóról, de ezúttal nagyon gyorsak voltak az ellenfelek.”

Ifj. Angyalfi Károly (Toyota Corolla WRC):
“Nagyon elégedettek vagyunk az eredményünkkel, kiváltképpen mert az utolsó pillanatban derült ki, hogy nem a Subaruval indulunk. Egyébként meg kell jegyezzem, nem tudom, hogy ’98-ban hogyan tudtak ilyen jó autót csinálni. Jó volt vele menni, s jól is ment.”

Bútor Róbert (Citroen Saxo S 1600):
“Ez nem az én versenyem… Nagyon csúszkáltunk, sok volt a sár. Ez a verseny nem a kétkerekes autóké volt… Nagyon sok volt a felhordott sár, de az a lényeg, hogy karcmentesen lehoztuk az autót, és megnyertük a kategóriát. Már előre tekintünk, remélem, Fehérváron jobban kijön a lépés.”

Spitzmüller Csaba (Mitsubishi Lancer EVO):
“A mai első gyorsaságin volt egy lassú defektünk, ezen kívül pedig felszáradt az út. A ragályi út nagyon saras, s a ma nagyon kijött a lóerők közötti különbség, amit nehezen tudtunk kompenzálni. Életem legnagyobb eredményét futottuk a 11. Vredestein Miskolc Rally-n.”

Asi (Mitsubishi Lancer EVO):
“Vágott puha gumikkal mentünk és úgy érzem, hogy az első és a második szakaszt nagyon elspóroltuk, sokat kaptunk a riválisoktól. Majdnem ugyanúgy állunk, mint a nap elején, a saras aszfalt miatt túlságosan óvatosak vagyunk. Nem számítottunk esőre, így tegnap reggel még megkérdőjeleztük, hogy egyáltalán célba érünk-e. Már kezdtünk megnyugodni, mikor műszaki probléma nehezítette a helyzetünket, de szerencsére ez megoldódott, s itt vagyunk, jó helyen vagyunk.”

Eredmény az első nap után:

1. Turi Tamás – Kerék István Skoda Octavia WRC 38’33″1
2. Spitzmüller Csaba – Bahor Bea Mitsubishi Lancer Evo VI.+01’09″1
3. Angyalfi Károly – Kazár Miklós Toyota Corolla WRC +01’14″9
4. Szabó Gergely – Kerék Balázs Skoda Octavia WRC +01’18″0
5. Asi – Nándi Mitsubishi Lancer Evo VI. +01’23″9
6. Benik Balázs – Doromby Zoltán Ford Focus WRC +01’36″9
7. Hideg Krisztián – Szenner Zsolt Mitsubishi Lancer EVO VI N4 +02’14″3
8. Elek István – Vinoczai Attila Mitsubishi Lancer EVO N4 +02’24″9
9. Szilágyi János – Nyirfás Julianna Mitsubishi Lancer EVO VI. +02’25″5
10. Bútor Róbert – Tóth Vilmos Citroen Saxo S1600 +02’28″5

A Wredestein Miskolc Rali végeredménye:

1. Turi Tamás – Kerék István Skoda Octavia WRC 1h9’57″3
2. Asi – Nándi Mitsubishi Lancer Evo VI.( 1. A8) +01’23″7
3. Angyalfi Károly – Kazár Miklós Toyota Corolla WRC +01’26″0
4. Szabó Gergely – Kerék Balázs Skoda Octavia WRC +01’27″7
5. Spitzmüller Csaba – Bahor Bea Mitsubishi Lancer Evo VI. (1. N4) +02’26″6
6. Benik Balázs – Doromby Zoltán Ford Focus WRC +02’26″7
7. Hideg Krisztián – Szenner Zsolt Mitsubishi Lancer EVO VI (2. N4) +03’54″4
8. Elek István – Vinoczai Attila Mitsubishi Lancer EVO (3.N4) +04’01″2
9. Bútor Róbert – Tóth Vilmos Citroen C2 S1600 (1. A6) +04’50″8
10. Szilágyi János – Nyirfás Julianna Mitsubishi Lancer EVO VI. N4 +04’57″2
11. Botka Dávid – Komáromi Béla Mitsubishi Lancer EVO VI.(2. A8) +05’31″3
12. Szajky István – Horváth Lajos Mitsubishi Lancer EVO VI N4 +05’37″0
13. Tóth Tibor – Szabó József Mitsubishi Lancer EVO VI. N4 +06’10″7
14. Borsi Gergő – Diebel András Mitsubishi Lancer EVO VI. (3. A8) +06’41″4

Kategória győztesek:
A7: Tárnok Tamás – Herr Mátyás Renault Megane Maxi
A5: Gonda Zsolt – Szabó Beatrix Skoda Felicia
N3: Hadik András – Kovács István Opel Astra OPC
N2: Zsolt Dániel – Patkó Gergely Peugeot 106
H10: Spindler Jenő – Gálos Csaba Opel Kadett Gsi
H9: Hodula Mihály – Szilágyi Tamás Lada VFTS

A bajnokság állása:
1. Turi 40 pont
2- Szabó 22
3. Benik 21
4. Angyalfi 20
5. Asi 15
6. Spitzmüller 12