Az idei Genfi Szalonon hullt le a lepel a MINI kabrióról, ám akkor még a kompresszoros, 1,6 literes benzinmotorral nem szolgált a gyár. Ennek az az oka, hogy a zárt tetős MINI-khez is kapható gépet finoman átdolgozták. Új a sebességváltó, így a rövidebb fokozatokkal jobban gyorsul a maxi-gokart, és plusz 7 lóerőnek is örvendezhetünk.

Korábban hatfokozatú volt a váltó, most már csak öt, de jobb a végsebesség és a gyorsulás is. 221 km/óra a végsebesség, a 100-ra gyorsulás 7,2 másodpercig tart. Előbbi esetén 5 km/óra, utóbbinál 0,2 másodperc a javulás. Több az új motor nyomatéka is, 10 Nm-rel nőtt 220-ra.

Változatlan teljesítmény mellett a 90 lóerős MINI One, és a 115 lóerős Cooper is az új váltót kapja meg. Ettől mindkét autó jobban gyorsul, nőtt a végsebesség, és rugalmasságban is jobbak lettek az élményautók.

Külső változások is vannak, de ezek jelentősége minimális. Átlátszó burájú a fényszóró, és módosították az opciós xenon lámpák világítását is. Hátul ledek világítanak, elöl-hátul új a lökhárító. Ezek a külsőségek már mind láthatóak voltak a MINI kabrión is.