Igényes, állandó összkerék-hajtás kerül az Alfa 147 Crosswagon alá. A Torsen C-System folyamatosan osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között, de a négy kerék mindegyike állandóan hajtott.

Csakis dízelmotorral választható a 4×4-es Alfa 147-es, hasonlóan a 156 Crosswagon-hoz. Az 1,9-es M-Jet dízel ebben a kivitelben 150 lóerőt teljesít, amivel már szépen haladhat az összkerék-hajtású 147-es.

Nem terepjárók alternatívájának szánják a 147 Crosswagon-t, inkább a biztos úttartás és gyorsabb kanyarvétel a cél a 4×4-es hajtás beültetésével. Ennek ellenére néhány centivel magasabb az autó, így az akadályokat is könnyebben veszi.

Az első négykerék-hajtású Alfa 1951-ben született meg, az utolsót 1993-ban gyártották. Az idei évtől azonban a 156-os és 147-es Crosswagon felpezsdítheti az érdeklődést.