2006-ban kezdődik meg a termelés a Ford és a General Motors első közös sebességváltó-gyárában. Ilyen gyárból összesen három lesz: kettő Detroitban, egy pedig Ohióban. Az összberuházás értékel eléri a 720 millió dollárt, amibe beletartoznak a fejlesztés költségei is.

A Ford és a GM az új üzemekben hatfokozatú sebességváltót készít elsőkerék-hajtású és összkerék-hajtású modelljei számára. A két nagyvállalat összefogása azért lehetséges, mivel az ilyen stílusú együttműködés nem veszélyezteti egyik autógyártó önállóságát sem, és image szempontból sem romboló hatású. A váltók műszakilag tökéletesen megegyeznek, bár külső burkolatuk eltérő. A Ford és a GM új váltója könnyebb, nagyobb nyomaték átvitelére képes, finomabb működésű és takarékosabban is működik vele a motor, mint a korábbi váltókkal.

Az amerikai autógyártók mára elvesztették vezető szerepüket az automata váltók technológiai szintjén, pedig a felhasználás még mindig ebben a térségben a legnagyobb. Nagyjából 25 évvel ezelőtt még három fokozatú automatikus váltót használtak a legtöbb autóban, ám a Mercedes és a BMW ma már hét- illetve hatfokozatú automata váltót ad luxusautóihoz.