Nagy harcot igért az élmezőny az utolsó napra és be is tartotta azt. A versenyzők terepet cseréltek, két nap után Aucklandtól 150 kilométerre, délre vették az irányt. Igazi ősz, borult idő és eső fogadta az arra járókat.

Grönholm cseppet sem tétlenkedett, az első szakaszon mindjárt két másodperccel gyorsabb időt teljesítve “ébresztette” Solberget, amire a következő 11 kilométeren meg is érkezett a válasz. Így ment ez egész nap olyannyira, hogy két szakaszig el is ragadta az első helyet a norvégtól az új-zélandi verseny háromszoros győztese. Ám a finn a kézifék hibájából többször is megforgott, amivel rengeteg időt elvesztett és ezzel együtt a győzelem esélye is elúszott.

“Még sok fontos fejlesztésre van szükség, de a csapat eddigi kemény munkája is lassacskán kezd kifizetődni. Ez volt a legjobb versenyünk ebben a szezonban és szeretném megköszönni mindenkinek a kitartást.” – mondta Grönholm.

Bár Solberg is hibázott, ugyanabban a kanyarban ütötte meg a futóművet, ahol többen is, végül mégis 5.9 másodperc előnnyel szerezte meg elsőségét.

“Elképesztő és csodálatos verseny volt. Ha van valaki, akit nem akarsz magad mögött tudni az utolsó napon, az Grönholm. Mindketten őrült módon nyomtuk és mindkettőnknek volt problémája. A rali nagyon speciális sport, ahol nagyszerű érzés nyerni. Sokaknak kell köszönetet mondanom, de ezt a győzelmet Possum Bourne-nek szeretném ajánlani.” – lelkendezett Solberg.

A másik Peugeot-s pilótát, Rovanperát egy hasonló forgás óvatosságra intett, és a kockáztatás nélkül megszerezhető ötödik helyet választotta. A versenyt így foglalta össze: “Nagyszerű érzés volt az első napon az első helyen autózni, de a legfontosabb, hogy jó befejezéssel sikerült pontot szerezni a csapatnak.”

A Ford csapat sem panaszkodhat, hiszen Martinnak sikerült megtartania a harmadik legjobb helyet. “Dobogós helyen végezni mindig nagyon jó és én természetesen nagyon elégedett vagyok. Volt egy rossz péntekünk, egy jó szombatunk és egy közepes vasárnapunk. Ezek után a bajnokság élén állunk. Ez azt jelenti, hogy mégis csak jól dolgoztunk. Tudtuk, hogy Petternek problémája volt, de nem kockáztattuk a biztos harmadik helyet.” – mesélte az észt pilóta.

Duvalnak korántsem volt ilyen jó napja. Ahogy levágtak egy kanyart, egy kőnek köszönhetően eltörték a jobb első kereket, majd leestek az útról. A páros megpróbálta orvosolni a bajt, hogy visszajussanak az útra, de a hátra lévő távot három keréken teljesítették. Ezzel a hetedik helyről a 18-ra csúsztak.

“A Focus fantasztikus volt egész hétvégén, az egyetlen problémát pedig csak magamnak köszönhetem. A jövőben pontosabban kell felírni a szakaszokat.” – mondta a Ford második számú versenyzője.

A Citroen is felvette a kesztyűt a vasárnapi hajrára. Sainz Loeb beállításait vette át, míg Loeb feliratkozott a “Whaanga Choast”-i gyorsasági győzteseinek sorába. Ezzel a negyedik helyre kapaszkodott. A francia pilóta így értékelte teljesítményét:

“Megint épp, hogy lecsúsztam a dobogóról, bár tavaly sokkal nagyobb harc volt köztem és a győztes között. Miután az első napért megfizettem, már egész jól ment minden. Néha sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat is, de meg is kéne jegyezni azokat az ilyen típusú versenyekre.”

Rögtön az első gyorsaságin kisebb változás történt az N csoportban. Sola autója nem működött tökéletesen, így Crocker átvette az első helyet tőle. Ám ez nem jelentett akkora problémát, mert a világbajnoki értékelésben még mindig vezetett. Ám két gyorsaságival később befejeződött a versenye:

“Egy kis hibánk volt a fékkel, úgy kezdtük meg a gyorsaságit. Óvatosan hajtottunk szerettünk volna átjutni, de lecsúsztunk az útról. Az autó nem sérült meg, de sokáig tartott mire segítséget kaptunk, hogy visszajutassuk. Ekkor jött nekünk Niall és az autó túlságosan összetört, nem tudtuk folytatni.”

Eközben Manfred Stohl folyamatosan jó időket autózott és egyre előrébb jutott, Sola kiesésével átvette a vezetést, amit végig meg is tartott. Ezzel megnyerte a Vb-s értékelést. A futamot egy olyan páros nyerte, akik nem neveztek a világbajnokságba. Ligato szerezte meg a második, míg remek hajrával Alister McRae a harmadik helyet. Csakúgy, mint a WRC-s pilótáknál, az N csoportban is nagyon közel vannak a pontversenyben az élen állók.


A verseny végeredménye:

1. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 4h02’29″5 97.9 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’05″9
3. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’25″6
4. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’05″2
5. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 02’23″7
6. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 03’08″9
7. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 05’42″5
8. Carlsson-Andersson (privát) Peugeot 206 WRC + 13’23″8
9. Herridge-Macneall Subaru Impreza N4 4h18’12″4 + 15’42″9
10. Stohl-Minor Mitsubishi Lancer N4 (Vb.) + 16’23″8
11. Crocker-Foletta Subaru Impreza N4 + 17’03″3
12. Ligato-Del Buono Subaru Impreza N4 (Vb.) + 17’40″1
13. A.Mcrae-Senior Subaru Impreza N4 (Vb.) + 17’58″8

A következő verseny május 14-16 között lesz Cipruson, ott is murván mérkőznek meg a csapatok.

Világbajnoki pontverseny:

Pilóták:
1.Markko Martin 26 pont
2.Sebastien Loeb 25
3.Marcus Grönholm 24
4.Petter Solberg 23
5.Francois Duval 14
6.Carlos Sainz 13

Csapatok:
1.Ford 47 pont
2.Citroen 38
3.Peugeot 33
4.Subaru 31
5.Mitsubishi 5

N csoport:
1.Daniel Sola 16 pont
2.Jani Paasonen 15
3.Toshihiro Arai 15
4.Alister McRae 14
5.Manfred Stohl 10