48-an indultak Aucklandból reggel fél hatkor a 140 kilométerre lévő paparoai szervizparkba, hogy nyolc szakaszon 139 versenykilométert teljesítsenek a második, egyben a leghosszabb napon.

A reggeli 16 fok délutánra 25-re emelkedett, így a szokatlanul száraz időben zajló, a tegnapinál csúszósabb szakaszokra nehéz volt a gumi választás.

Lényegében ez okozta a tegnap öt szakasz után még élen álló Harri Rovanpera lemaradását is, akit már előző este sikeresen üldözőbe vett Petter Solberg, mára pedig a negyedik helyre csúszott. A finn, aki második versenyét teljesíti a 307-essel, túl puha gumikat választott.

“Tulajdonképp jó napom volt, még több tapasztalatot szereztem a 307-esről. Túlságosan óvatos voltam, mert a felhordott kövek miatt könnyen le lehetett volna esni az útról. Nem akartam kockáztatni, így is sok időt vesztettem a csúszkálásokkal.” -mesélte Rovanpera.

Csapatársa, Marcus Grönholm négy szakaszon volt a leggyorsabb, ezzel a második helyre került: “Nem tudom, van e esélyünk nyerni, de az biztos, hogy holnap ismét keményen fogjuk nyomni.”-mondta a finn pilóta.

Petter Solberg a 2004-es Imprezzával egész nap tartotta elsőségét, a nap végére 19,5 másodperc előnyt szerezve. A világbajnok így összegezte a történteket: “A megszokottnál keményebben dolgoztam ma, de velünk együtt mindenki a határon autózott. Jó gumit választottunk és az autó is hibátlanul teljesített. A holnapi nap nagyon izgalmas lesz, hiszen többen is pályáznak a helyemre.”

Vasárnap a dobogó harmadik fokáról indulhat Markko Martin, aki ma két gyorsaságin előzte meg társait.

“Ma sokkal jobb napunk volt, mint tegnap. Úgy hajtottam, mint egy őrült, hogy megtartsam a helyem, de mára szerencsére egyel feljebb is jutottam. Csupán egyetlen problémám volt egész nap, mégpedig az utolsó szakaszon, ahol a nap nagyon alacsonyan sütött. Eléggé lent ülök, így a szélvédőre plusz csíkot is ragasztottunk, de az sem volt elég, így alig láttam a kanyarok végén. A győzelem megszerzése nem tűnik reálisnak, de nem is lehetetlen. A holnapi szakaszok még trükkösebbek és én csak egyszer jártam rajtuk.”-mondta az észt versenyző

A második fordos, Duval a harmadik szakaszon közel fél percet vesztett Wrambold miatt, aki a szakaszon leállt autóját közvetlenül Duval érkezése előtt tudta újra indítani és a hátralévő két kilométeres távon nem engedte el az őt utolérő belgát. “Kétszer, vagy háromszor le is mentünk az útról a nagy porban, de még az volt a szerencse, hogy ez a szakasz csak 11 kilométeres volt.”
Duval navigátora szerint Wramboldnak tudnia kellett volna, hogy két perccel utána rajtol a következő autó és az bármelyik pillanatban megjelenhet. Így elvesztették előnyüket Sainzzal szemben, aki ezzel a hatodik helyre lépett.

“A nap második felében sokkal jobban éreztem magam az autóban. Nem változtattam az autón annyit, mint Sebastian. Érdekes lesz látni, hogy hogyan viselkednek majd a holnapi szakaszokon.” -vélekedett Sainz.
Loebnek szintén hiányzott a tapasztalat, hiszen a Citroen az egyetlen csapat, aki nem tesztelt még Új-Zélandon.
Bár a fiatal francia Sainz előtt, az ötödik helyen végzett, a második napra sem találta az igazán jó beállításokat, aminek hangot is adott: “Meg kell találnunk a megoldást, hogy stabilizáljuk az autó hátulját.”

Az Új-Zéland Rali harmadik napja egyértelműen Dani Soláról szólt az N csoportban. A rendezett nyolc szakaszból hatot nyert meg a spanyol versenyző. Nem is maradt el a jutalom, reggel még ötödik volt, a nap végére pedig átvette a vezetést.

Manfred Stohl volt az egyik, aki gyorsabb volt ma Solánál, ám számára ez is kevésnek bizonyult. A többi szakaszon lassabb volt, emiatt visszacsúszott a negyedik helyre. A nyolcadik szakaszon Alister McRae is autózott egy N csoportos legjobb időt, így feljött a pontszerző hatodik helyre.

Az utolsó napon ötkor indulnak a versenyzők Aucklandtól észak-nyugatra, a raglani szervizparkba. Hat szakasz, köztük a legnépszerűbb, 29 kilométeres Whangaa Coast vár a 49 párosra.


A verseny állása három nap után (17 szakasz):

1. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 2h42’11″4 103.9 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’19″5
3. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’24″2
4. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’45″1
5. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’01″3
6. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 02’10″8
7. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 02’29″2
8. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 02’48″3
9. Carlsson-Andersson (privát) Peugeot 206 WRC + 04’47″3
10. Sola-Amigo Mitsubishi Lancer N4 (Vb.) + 11’30″4
11. Crocker-Foletta Subaru Impreza N4 (privát) + 11’36″7
12. Ligato-Del Buono Subaru Impreza N4 (Vb.)+ 11’40″5
13. Stohl-Minor Mitsubishi Lancer N4 (Vb.) + 11’52″3