Új-Zéland Rali - 2. nap


A világ másik végén újabb változtatások vártak az 58 rajtolóra. A világbajnoki sorozat negyedik versenyén, Új-Zélandon életbe lépett az úgynevezett Mille Pistes system. A versenyzők ezúttal korán reggel tréningeznek, majd ezután teljesítik a napi versenyszakaszokat. Természetesen ez a rendszer nem aratott túl nagy sikert a versenyzők körében, hiszen a reggel öt órai kelés után könnyű hibát véteni az itiner felírásakor, ráadásul jó későn ér véget a nap. Szerencsére az idén ezen az egy versenyen kísérleteznek a senkinek sem kedvező ötlettel és talán jövőre el is felejtik.

Csütörtökön este két rövid szuper speciál szakasszal kezdődött a verseny és a Mitsubishi csapatnak itt is fejeződött be. Mindkét autó azonos, elektromos hibával esett ki, a motor leállt és lehetetlen volt újra indítani. Pénteken Aucklandtól 140 kilométerre, Paparoaba költözött a társulat öt szakasz erejéig, majd újabb két szuper speciál szakaszra vissza a fővárosba.

A kezdődő ősz változékony időt hozott. Reggel még nedves talaj hamar felszárad és a felhordott kövektől csúszós talaj főleg az elsőként rajtolóknak okoz nehézséget.

Ez alkalommal a Citroën és a Ford csapat állt elő új fejlesztéssel, ám az eddig gyengélkedő Peugeot-k is végre magukra találtak. Mindkét pilóta lényegesen jobban érzi magát az autóban, mint legutóbb, Mexikóban. Ez rögtön meg is látszott az eredményeken, hiszen mindketten az élen kezdtek, egyedül Solberg előzte meg őket az első két szakaszon. Azután Grönholm vette át a vezetést, de a hatodik gyors utolsó kanyarjában felborult és fél percet vesztegelt fél oldalra dőlve.

A szervizben újjá varázsolt autó aztán nyugodtan indulhatott a napi leghosszabb szakaszra, bár már csak a negyedik helyen. Rovanpera azonban az első helyre ugrott, főnöke nagy örömére, aki igazolni látta döntését Loix lecserélésével kapcsolatban. Bár ez nem jelentette azt, hogy túlságosan lógathatta a lábát, hiszen a tavalyi világbajnok, Solberg csak egy másodpercre maradt el tőle.

A bajnokságot együttesen vezető Martin és Loeb ez alatt a negyedik és ötödik helyen időzött.

A mai napot ismét a két szupersepciállal fejezte be a mezőny, ami annak ellenére, hogy mindössze 4,2 kilométer és eddig mindig csak nézőcsalogató látványosság volt, most megváltoztatta a sorrendet. Solberg összesen hat másodperccel volt gyorsabb, mint Rovanpera, így a nap végére átvette a vezetést.

Az N csoportban Galli illetve Herridge kezdett a legjobban reggel, Stohl kicsit álmosan indult, és Ligato is csak próbálgatta a körülményeket. Galli azonban az ötödik szakaszon kicsúszott, majd kiállt. Eközben Stohl és Ligato fokozatosan gyorsult, olyannyira, hogy a nap végére utóbbi a hatodik helyről, a másodikig jött fel. Manfred Stohl pedig át vette a vezetést, ő korábban már nyert N csoportos világbajnokságot. A szériaautók világbajnoki értékelésébe a jelenleg harmadik negyedik helyen álló versenyzők nem neveztek, így abban a viszonylatban Dani Sola (jelenleg ötödik) áll a harmadik helyen.


A verseny állása két nap után (9 szakasz):

1.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 1h25’09″5 100.0 km/h
2.Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’05″0
3.Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’31″0
4.Martin-Park Ford Focus WRC + 00’31″2
5.Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’48″0
6.Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’53″5
7.Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’03″1
8.Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 01’24″8

11. Stohl-Minor Mitsubishi Lancer N4+ 05’29″2
12. Ligato-Del Buono Subaru Impreza N4 + 05’42″8
13. Herridge-Macneall Subaru Impreza N4 + 05’59″7