Megújult a Jeep Grand Cherokee. Az új luxusterepjáró még mindig megállja helyét a dimbes-dombos terepen is, de leginkább a hagyományos útviszonyok között nyújtott kényelme fokozódott. Kívülről kevésbé jelentős változáson ment át a Jeep, első ránézésre még mindig az eredeti Grand Cherokee jut eszünkbe. Belülről talán jelentősebb a változás, elegánsabb és kényelmesebb lett a beltér.

Az új Grand Cherokeeban három féle összkerék-hajtás áll rendelkezésre. A Quadra Trac I egy hagyományos állandó négykerék-hajtás, míg a Quadra Trac II egy komolyabb terepre való, felezővel ellátott hajtást biztosít. A Quadra Drive II alkalmas a legkomolyabb terep leküzdésére, amiben egy elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű segíti.

A motorok tekintetében viszont tényleg jelentős változás megy végbe. Beépítésre kerül az 5,7 literes V8-as motor a Grand Cherokeeba, amely egy hengersor lekapcsolásával 20 százalékkal képes fogyasztását csökkenteni. A korábbi soros négyliteres, hathengeres motort, egy 3,7-es V6-os váltja le, ami magasabb teljesítményt és azonos nyomatékot kínál.

Megújult a futómű is, ami a korábbinál közvetlenebb kormányzást, nagyobb kényelmet és biztosabb úttartást tesz lehetővé. Az elöl történt változásoknak köszönhetően csökkent a fordulókör, valamint nőtt a rugóút. Hátul ötlengőkaros futómű végzi a dolgát, ami a korábbinál jóval nagyobb oldalirányú merevséget biztosít, megnövelve ezzel a kanyarodási sebességet.

A legerősebb változathoz szériában jár a DHS (Dynamic Handling System) stabilitást felügyelő rendszer, ami minimalizálja a karosszéria dőlését, sportosabbá, stabilabbá téve ezzel az autót. Most először áll rendelkezésre az ESP menetstabilizáló elektronika, melynek jótékony hatása már régóta ismert. Új a két – manuálisan is kapcsolható – ötsebességes automata váltó is, amely a legkisebb valamint a két nagyobbik motorhoz jár.

Az USA-ban 2004 harmadik negyedévében, míg Európában 2005 elején indul a forgalmazás.