Solberg az élen Új-Zélandon


Kezdetét vette a ralivilágbajnokság negyedik futama az Új-Zéland Rali. Majdnem 1400 kilométer várja a csapatokat, amelyből 395,5 kilométer a gyorsasági szakaszok össztávja. Mivel a déli féltekén fekszik az ország, ott most ősz van, így akár eső is lehet, már ma is csepegett. Kik lehetnek esélyesek? Mindenki.

Az összes csapatnak elkészült a 2004-es autója, Grönholm háromszor, Sainz négyszer nyert már itt, de mindketten más autóval. A 307 WRC gyors, de még nem eléggé, és még ott van a szervo kérdés is. Eddig három versenyből háromszor ment tönkre. Ezúttal is Harri Rovanpera ül a másik Peugeotban, Mexikóban műszaki hibák gátolták, hogy bizonyítson, kapott még egy esélyt. A Citroenek eddig is jól szerepeltek, üldözik is Fordot a pontversenyben, hogy sikerültek-e a fejlesztések, majd elválik a versenyen. Loeb, eddig amelyik versenyen célba ért, ott győzött is.

A mai napon kétszer teljesítették a versenyzők manukau-i 2,1 kilométeres szuperspeciált. Holnap hét, szombaton nyolc, míg vasárnap hat gyorsaságin mérik össze erejüket a csapatok.
Mivel összesen 4,2 kilométert versenyeztek a csapatok, ez még semmit nem jelent a verseny kimenetelével kapcsolatban. Az első körben az első öt pilóta egy másodpercen belüli különbséggel végzett. A második kör sem hozott nagyobb változást akkor 1,7 másodperc volt a hetedik pilóta hátránya.

Jelenleg a Subaru világbajnoka Petter Solberg áll az első helyen, ami legföljebb jelzésértékű a többi csapat számára. Mexikóban már bizonyították, hogy az autó igenis ütőképes murván, ha nincs technikai gond nagyon gyors. Ha még az eső is megérkezne, Solbergnek könnyebb dolga lenne a Pirelliken.

Nem mérvadó, mégis érdekes, hogy a Citroen most bemutatkozó új autói lassúak voltak, két privát WRC is gyorsabb volt náluk. Elképzelhető viszont, hogy csak taktikáztak. A 2004-es Focus WRC-k viszont ütőképesek, ezt bizonyítja Markko Martin az első speciálon elért leggyorsabb ideje. Megerősödött a motor, könnyebb lett a karosszéria és kissé átszabták az autó karosszériáját is. Nagyon bizakodóak a csapatnál, minden okuk megvan rá, a legutóbbi murvás futamon kettős győzelmet arattak.

A Mitsubishik, viszont továbbra is képtelenek felvenni a világbajnokság tempóját. Mindkét versenyautójuk kiesett az első szuperspeciálon, ugyanaz az elektronika mondat fel a szolgálatot.

Az N csoport küzdelmei is folytatódnak Új-Zélandon, murván Sola nagyon elpáholta a mezőnyt Mexikóban. Svédországban viszont Paasonen volt a leggyorsabb, aki az előző versenyen kiesett. Mindketten Mitsubishivel versenyeznek, ám a pontverseny második helyén Arai áll, aki Subaruval indul. Ott lesz még Galli is, aki már kapott lehetőséget a Mitsubishitől, ahol új Lancer WRC-vel indult, most N-essel megy. Az ifjabb McRae-t, Alister-t sem szabad kihagyni, ő is Subaruban ül.


Eredmények a két speciál után:

1.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 02’47″6 90.2 km/h
2.Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’00″5
3.Martin-Park Ford Focus WRC + 00’00″6
4.Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’01″2
5.Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 00’01″8
6.Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’01″8
7.Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC + 00’03″1
8.Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC + 00’03″2
9.Loeb-Daniel Citroen Xsara WRC + 00’06″7
10.Sainz-Marc Citroen Xsara WRC + 00’08″0