SL 65 AMG 612 lóerővel

Ugyan 640 lóerővel és 1026 newtonméteres nyomatékával a Brabus S V12 Biturbo felülmúlja a most bemutatott SL 65 AMG értékeit, azonban ez utóbbi teljesen gyári autónak számít. Ráadásul a menetteljesítményei alapján – minimálisan ugyan -, jobb a Brabus által készített tuningnál.

Az 1000 newtonméteres nyomaték 4,2 másodperc alatt repíti 100-ra az SL-t, és a 200 km/órás sebesség eléréséhez is csak 12,9 másodperc szükséges. Módosított AMG futómű fekszik az SL alatt, és teljesen új a fékrendszer is. Elöl hatalmas 390×36, hátul pedig 360×26 milliméteres tárcsák találhatóak.

Az elképzelhetetlen 1000 newtonméteres nyomaték 2-4 ezres főtengelyfordulat között áll rendelkezésre. Valószínűleg az 1000-es fordulat mellett keletkező 570 newtonméteres nyomaték is elegendő azonban a városi használat során.

A V12-es biturbó motort kézzel szerelik össze az AMG üzemében, ott ahol a SLR McLaren V8-asa is készül. A motoron található táblán olvasható annak az összeszerelő specialistának a neve, aki az elkészült motorért egy személyben felelős.

A hatalmas nyomatékkal az AMG Speedshift elnevezésű, manuálisan is kapcsolható, 5 sebességes automata váltó birkózik meg, ami a kormányról is működtethető. A Mercedes házatáján fellelhető mindenféle elektronika beépítésre került az SBC elektrohidraulikus fékrendszertől, az ABC – karosszéria stabilizáló – elektronikáig.

A nagyobb levegőmennyiség beáramlásához enyhe átalakítás is történt a külsőn, így a Forma-1-ben használatos Safety Car-hoz hasonló orrot kapott a SL 65 AMG. Az aszfalttal 19 colos, titánszürke AMG felnikre húzott, elől 255/35, hátul 285/30-as abroncsok érintkeznek. Hátulról sötétített lámpaburák, kétoldali krómozott, dupla kipufogó végződések, valamint hátborzongató akusztikai élmény fémjelzi a SL 65 AMG-t.

A belső tér cicomázására nem kell sok felárat fizetnünk, mivel alapáron járnak a legmodernebb elektronikai egységek, valamint a legjobb minőségű fa- vagy alumíniumbetét. A megfelelő kényelemről az AMG teljesen elektromos sportülése gondoskodik, ami ha kell masszíroz, ha kell kanyarban felkeményedik a minél stabilabb tartás érdekében.

Az árról egyelőre nincs információ, az SL 65 AMG piaci bevezetése 2004 júniusában várható.