Április első hétvégéjén kezdetét vette a 2004-es hazai ralibajnokság. A pénteki gépátvétel és rajtceremónia után hat WRC vágott neki az Eger környéki pályáknak. Igen erős mezőny gyűlt össze az N és az A csoportban is, a Super 1600-ról nem is beszélve.

Benik Balázs ezúttal nem a tavalyi autójával, hanem egy 2001-es karosszériába épített 2002-es fejlesztésű Focus-szal indult. Ez leginkább az ugratóknál látszott, ahol – ahogy anno a világbajnokságon – általában orra érkezett az autó. Két Octavia WRC is indult, Szabó Gergő autója továbbra is EVO II-es, de megkapta az összes fejlesztést no meg új fényezését is. Turi Tamás egy EVO III-as változattal indult, amely leginkább csendességében különbözött Szabó autójától.

Ifj. Angyalfi Károlynak nem érkezett meg a várt Skoda, így a tavalyi 2002-es Subaruval indult. Ahogy Kiss Feri is, csak az ő autója 1999-es fejlesztésű. Vizin László egy “ős” WRC-vel, egy elsőgenerációs Corollával állt rajthoz, ez azonban nem látszott meg az időkön.

Szombaton két gyorsaságit kellett háromszor teljesíteni a versenyzőknek. A pályákról annyit, hogy sok helyen inkább murvás versenyre emlékeztettek, annyira sok volt a felhordás, másutt a méretes lyukak nehezítették a versenyzők dolgát. Ettől eltekintve valóban látványos, tempós és technikás szakaszokat találtak ki a rendezők.

Az abszolút magyar bajnok Benik (Ford Focus WRC) jól kezdett és megnyerte a reggeli első kör két szakaszát. Őt mindannyiszor Turi Tamás (Skoda Octavia WRC) követett. Turi azonban nem érte be ennyivel és leggyorsabbként száguldott végig a harmadik és negyedik gyorsokon, majd később a hatodikon is első lett. A Fordos pilóta nyerte az ötös szakaszt, így a nap végéré 3-3 volt a szakaszgyőzelmek aránya.

Ekkor Benik vezetett 6,1 másodperccel Turi előtt. Szabó Gergő a harmadik helyen állt, de már több mint 1,5 perces lemaradással. Nem működött megfelelően az Octavia motorja, ette az olajat és nem működött az ALS (turbó fordulatszám vezérlő) sem, ami jócskán csökkentette az autó teljesítményét. Az első nap végén Kiss Ferenc volt a negyedik, aminek örült is a pilóta, mert igen kalandosan indult a napjuk. Rögtön az első gyorsaságiról három percet késtek, ami 30 másodperc büntetést jelentett. Majd probléma volt a hangosítással is, így a pilóta nem halotta a navigátor utasításait.

Vizin László volt a mezőny legboldogabb pilótája. Első WRC-s versenyén remekül ment és mindenhova mosolyogva érkezett. Az igen látványosan autózó pilóta az ötödik volt szombaton. Angyalfi Károly a gumikra panaszkodott, folyamatosan csúszkáltak és többször az árokban kötöttek ki, a nap végére majd 3,5 perc volt a lemaradásuk.

Nagy csatát vártak a Super 1600-os mezőny autóitól is, ám ott csak a második helyért alakult ki küzdelem. A Citroën versenyzője Bútor Robi, könnyedén utasította maga mögé a mezőnyt. Az összes szakaszon ő volt a leggyorsabb a kategóriában, az első napot az abszolút hatodik helyen zárta a pilóta. Jól teljesítettek a Suzuki Ignisek is, Keller Péter és Ollé Sándor jól összebarátkozott autójával. Közéjük ékelődött a Kakuszi fivérek VW Polója. A Holczer-Duen kettős a kizárást elkerülendő kiállt a versenyből.

Egy újabb pályaversenyzéssel töltött év és újabb bajnoki cím után visszatért a ralizáshoz Turán Frigyes. Csökő Zoltánnal az oldalán az A8-as kategóriában indulnak egy EVO VI-os Lancerrel. ASI távollétében ők számítottak a favoritnak a kategóriában, amit bizonyítottak is látványos és gyors autózásukkal. Tették ezt annak ellenére, hogy egész nap fékproblémákkal küzdöttek. A szervizcsapat nem tudta orvosolni a hibát, így az addig összegyűjtött 50 másodperces előny ellenére fel kellett adniuk a versenyt. Erre a kategóriára leginkább a kiesés volt jellemző, sokan búcsúztak műszaki hiba miatt, Hankó, Keszler, Borsi és sokan mások. A kategóriát Trencsényi József vezette Botka Dávid előtt.

Ahogy várni lehetett, komoly küzdelem alakult ki az N csoport mezőnyében, ebből csak a bajnok Spitzmüller Csaba (Mitsubishi Lancer) maradt ki, aki A-s időket autózva könnyedén haladt az élen. Őt az igen fiatal, de rendkívül tehetséges Magyar Miklós (Mitsubishi Lancer) követett. Oroszlánék az AC Pumpa hibája miatt az első gyorsasági után búcsúztak.

Vasárnap

Turi Tamás, most hogy végre egy műszakilag jó és ütőképes autóban ült, nem is szalasztotta el a lehetőséget és az összes vasárnapi szakaszt megnyerte. Három szakasszal a vége előtt mindössze 1,1 másodperc volt a hátránya a versenyben vezető Benik Balázs mögött. Az utolsó szakaszokon azonban 16 másodperccel gyorsabb volt, mint a bajnok, így megnyerte a versenyt. Eddigi egyetlen abszolút elsőségét 2000-ben a Budapest Ralin szerezte a pilóta.

Miután a szervizparkban sikerült szombaton valamennyire stabilizálni az Octavia állapotát, Szabó Gergő kissé nyugodtabban autózhatott. Mivel az előtte autózókat már nem foghatta be, a nézőknek autózott.

Vizin László szerezte meg a versenyen az abszolút negyedik helyet, amit hatalmas mosollyal nyugtázott. Nem volt ennyire elégedett Ifj. Angyalfi Károly, aki bár vasárnap már kapaszkodott felfelé, nem volt igazán gyors. Kiss Ferencnek nem sikerült befejezni a versenyt, a Subaru hajtáslánca kezdett rakoncátlankodni, emiatt a 10. gyors után kiálltak.

Bútor Róbert leiskolázta a mezőnyt a Saxo-val, megőrizte az abszolút hatodik helyet és a Super 1600-as kategóriában 2,5 perces előnnyel nyert. Keller Péter lett a második az egyik Suzuki Ignis-szel, aki mintegy 5 másodperccel előzte meg csapattárást, Ollé Sándort.

Sokan kiestek az N4-ben indulok közül is, az egyre romló pályák és az autók műszaki hibája megtizedelte a mezőnyt. 16 autóból a verseny végére már csak hét maradt, közülük a bajnok Spitzmüller Csaba volt a leggyorsabb. Ugyanolyan elánnal hajtott vasárnap is, mint előző nap, így sima rajt-cél győzelmet aratott.

Vasárnap is folytatódott az A8-as kategória hullása, Botkáék autójában előbb a hátsó, később a középső diffi ment tönkre. Végül mindössze három autó ért be a célba, közülük Dornai Tibor Mitsubishije végzett a legjobb helyen, az abszolút 15. lett.

Az A7-et tárnok tamás nyerte a Renault Megane Maxival. Az A5-ös géposztályban Ország Zsolt lett az első Suzuki Swift GTi-vel. Hadik András volt a leggyorsabb az N3-ban Opel Astra GSI-vel. Az N2-öt Honda Civiv VTI-vel Radó István nyerte. Spindler Jenő egy Opel Kadett GSI-vel diadalmaskodott az H10-es csoportban. Megelőzve Matics Mihály-t Fenyvesi Márk volt a leggyorsabb a H9-ben egy Lada VFTS-sel.

A versenyzők mondták:

Turi tamás:
“Az első nap nem volt stabil az autó, sokat ment keresztbe ami nem tetszett, de csak próbálgattuk. A második nap nem hibáztunk, így minden gyorsaságit megnyertünk. Fantasztikus hibátlan volt az autó.”

Benik Balázs:
“Jó volt a kocsi, és a gumik is, csak mi voltunk a kelleténél lassabbak. Egyszer hibáztam is, a kilencedik gyors célja előtt nem sokkal sok volt és megforogtunk. Nem örülök neki, hogy át kellett adnunk a vezető helyet, de el kell ismerni, hogy ezen a hét végén ennyire voltunk elegek, Tomiék egyszerűen gyorsabbak voltak nálunk. Úgy gondolom, hogy ezek a szoros küzdelmek mindannyiunk hasznára fognak válni. Mást most nem is tudok mondani, gratulálunk a Turi-Kerék párosnak a győzelmükhöz!”

Bútor Róbert:
“Kicsivel több idő kellett bemelegedni, hiszen idén kimaradt a megszokott 150-200 kilométeres teszt a versenyévad elején. Megpróbáltam hiba nélkül autózni, és kipróbálni a kocsit. A kocsi egyébként szenzációs, másképpen kell menni vele, mint a Kit-carral, de úgy érzem, kezdek már beletanulni. Nagyon boldog vagyok, hogy amit elterveztünk, azt sikerült tökéletesen és maradéktalanul teljesíteni.”

Vizin László:
“Azt bánom, hogy ezt nem hamarabb próbáltam ki, ez valami csoda. Nagyon elégedett vagyok!


A Start Auto Rallye végeredménye:

1. Turi Tamás – Kerék István (Skoda Octavia WRC) 1:10:47.0,
2. Benik Balázs – Doromby Zoltán (Ford Focus WRC) +15.3 mp
3. Szabó Gergő – Kerék Balázs (Skoda Octavia WRC) +2:58.8 p
4. Vizin László – Táborszki Attila (Toyota Corolla WRC) +3:34.8 p
5. ifj. Angyalfi Károly – Kazár Miklós (Subaru Impreza WRC) +4:21.9 p
6. Bútor Róbert – Tóth Vilmos. (Citroen Saxo S1600) +4:47.7 p
7. Spitzmüller Csba – Bahor Bea (Mitsubishi Lancer EVO VI) +5:30.9
8. Balázs Vilmos – Szeghalmi György (Mitsubishi Lancer EVO VI) +7:12.6
9. Keller Péter –Spitzer Gábor (Suzuki Ignis S1600) +7:13.6
10. Ollés Sándor – Benics Kálmán (Suzuki Ignis S1600) +7:19.2

A következő futam a Vredestein Miskolc Rali április április 23-25. között.