Indul a Rali OB!! 1

Indul a Rali OB!!


Április 2-án indul a nyolc futamos magyar ralibajnokság. Ennek első versenye a Start Autó Rallye Egerben. A három napos verseny első napján a hivatalos rajtceremóniára várják a nézőket, majd szombaton kezdetét veszi az igazi verseny. Mindkét nap hat-hat gyorsaságit jelöltek ki a rendezők, a szombat délutáni “superspecial” elmarad.

A szombati nap lesz a húzósabb 94 kilométer gyorsaságival, míg vasárnap csak 60 kilométert kell teljesíteni a versenyzőknek. Az első osztály nevezési listáján 125 páros neve szerepel, de többekről lehet tudni, hogy mégsem lesznek ott.

Hiányozni fog a hatszoros magyar bajnok Ifj. Tóth János, aki anyagi problémák miatt nem indul. Az A8-as kategória tavalyi bajnoka, Aschenbrenner György sem állhat rajthoz, egy büntetés miatt. Tavalyról volt még egy hat hónapos eltiltása, amibe még éppen belelógott az Eger Rali időpontja.

Kérvényezte ugyan, hogy indulhasson, amit az MNASZ engedélyezett, ám később egy vitatható tiltott pályabejáráson kapták, így nem lesz ott az első futamon. Visszatér a rali pályákra Turán Frigyes is, aki Csökő Zoltán navigálásával és egy A-csoportos, EVO VI-os Lancerrel áll rajthoz.

Ott lesz viszont a tavalyi bajnok Benik Balázs, aki idehaza először indul új navigátorával Doromby Zoltánnal. Az előzetes hírek szerint idén egy Hyundai Accent WRC-vel vesznek részt a bajnokságban. Kissé szűkül a hazai WRC-k palettája, ugyanis úgy tűnik, hogy négy páros is Skoda Octavia WRC-vel versenyez majd 2004-ben. Szabó Gergő már tavalyi is ezzel a modellel indult, idén azonban Turi, Angyalfi és Tagai is a cseh kocsi mellett döntött. Biztosat azonban csak a gépátvételen lehet látni.

Vizin László visszavonulására készül, így idénre egy jutalomjátékot hozott össze magának. Az N-csoportos versenyzés után idén egy Toyota Corolla WRC-vel indul majd pár futamon. Ismét ott van a nevezők között Kiss Ferenc is, aki 1998-ban nyerte meg a magyar bajnokságot. Csakúgy mint akkor, most is egy Subaru Impreza WRC-vel versenyez.

Hazánkban is bevezették a Super 1600-a kategóriát, amelyet a világbajnokságon Junior WRC néven is neveznek. Ebben a kategóriában is izgalmas autókat láthatnak majd az érdeklődök. Sajnos egy beszállító késlekedése miatt nem készültek el a Citroen új versenyautó a C2 Super 1600-ak, így Bútor Róberté sem. Egerben ezért még egy Saxoval fog rajthoz állni.

2004-re készült el a Suzuki Ignis JWRC második generációs modellje, amely részben nálunk készül majd. Két autó hazánkban is rajthoz áll majd, az egyiket Ollé Sándor, a másikat Keller Péter vezeti majd. A Super 1600-as mellett N-csoportos Ignisek is indulnak a bajnokságban. Kakuszi Zsolt is a Super 1600-ben áll rajthoz egy VW Polóval. Holczer Dániel pedig egy Fiat Puntóval indul ugyanott. Sajnos anyagi okok miatt idén nem tud indulni Herczig Norbert, aki pedig tavaly bizonyította tehetségét.

Igen erős mezőny gyűlt össze az N-csoportban is, a tavalyi bajnok Spitzmüller Csaba mellett, indul Oroszlán László, Szilágyi János, Tobak Zoltán, Szajky István, Hostyánszky Attila és így tovább.

A ralikrossz után a raliban is kipróbálja magát Ifj. Rabócsi Tibor, akinek leginkább a kisebb teljesítményt kell majd megszoknia. Ő is egy N-csoportos Mitsubishi Lancerrel vesz részt a küzdelemben. Hideg Krisztián indulása továbbra is kérdéses, rokkantsága miatt ugyanis nem biztos hogy kaphat licencet.

Akik leginkább a Ladák mutatványaira kíváncsiak, azok sem panaszkodhatnak, csak VFTS-ből 12 nevezett Egerbe.


Az egri Start Autó Rallye programja:

Április 2.:

16:30 Rajtceremónia

Április 3.:

1. gyors: Bátor-Sirok 9:17
2. gyors: Tarnaszentmária – Egerszalóki elágazás 10:00
3. gyors: Bátor-Sirok: 11:57
4. gyors: Tarnaszentmária – Egerszalóki elágazás 12:40
5. gyors: Bátor-Sirok 14:37
6. gyors Tarnaszentmária – Egerszalóki elágazás 15:20

Április 4.:

7. gyors: Bükkszék-tető-Terpes 08:03
8. gyors: Verpelét-Egerszalók 08:46
9. gyors: Egerszalóki elágazás-Tarnaszentmária 9:09
10. gyors: Bükkszék-tető-Terpes 11:17
11. gyors: Verpelét-Egerszalók 12:00
12. gyors: Egerszalóki elágazás-Tarnaszentmária 12:23