Új szezon, új Safety Car a Forma-1-ben 1

Új szezon, új Safety Car a Forma-1-ben

1996 óta különböző Mercedes-Benz AMG modellek töltik be a Safety Car szerepét a Forma-1-ben. Idén egy SLK látja el ezt a feladatot, az orvos gyorsbeavatkozó autója pedig egy Mercedes C kombi.

Az új SLK, azon belül is a szériában legerősebb SLK 55 AMG szolgáltatja az új Safety Car alapját. A motorhoz nem nyúltak, így az 5439 köbcentis gép 360 lóerőt termel, 510 Nm-es nyomaték mellett. Mivel azonban az SLK-nak fel kell vennie a tempót a Forma-1-es autókkal – igaz csak a lassabb körökben – jó néhány átalakításra volt szükség.

18 helyett 19 colos felniket szereltek az autó alá, amelyekre elöl 235/35 R19-es, hátul 265/30 R19-es gumikat húztak. Ezekkel jobb lett a Safety Car stabilitása és irányíthatósága. Átdolgozták a fékrendszert is: az első tárcsák kompozit anyagból készülnek, és hatdugattyús nyergek markolnak beléjük. A hátsók anyaga acél, és négydugattyús nyergek állnak mellettük.

Módosították az SLK 55 hűtőrendszerét is, nagyobb lett a motor vízhűtője, az első lökhárító két oldalára két kisebb olajhűtő került. Ezen kívül a differenciálművet is felszerelték egy hűtővel, amelyet a úgy helyeztek el, hogy a hátsó lökhárító alatt lévő diffúzor levegője hűtse.

Ahogy egy élsportolóhoz illik, szigorú fogyókúrának vetették alá az SLK-t. Ennek folyamán közel 100 kilogrammtól szabadult meg az autó. Több karosszériaelem – köztük a motorháztető – is alumíniumból készült. Ezekkel együttesen 12 kilogrammot sikerült spórolni.

A nyitható keménytető funkciót megszüntették, a pályán ugyanis nincs szükség nyitott tetős sétakocsikázásra. A működtető mechanika kispórolásával 17 kilót nyertek. Az első és hátsó lökhárítók a DTM-ben is használatos szénszálas anyagból készültek, amivel további 10 kilóval csökkent az autó tömege. Ezen kívül kicserélték a lámpákat (4 kg), az üléseket (25 kg), a kábelezést (4 kg) és eltávolították az utastér szigetelését és kárpitjait (40 kg).

Mindezeknek köszönhetően az eredeti 1465 helyett már csak 1370 kilogramm az SLK 55 AMG üres súlya. Azért, hogy az autó könnyebben vegye a hipergyors kanyarokat, az akkumulátor és az ablakmosó-tartály a csomagtartóba költözött.

Új autót kapott a Forma-1 állandó orvosa, Sid Watkins professzor is. Neki egy kombi jár, mivel a sok orvosi műszernek kell a hely. De az autónak gyorsnak is kell lennie, mivel baleset után a professzornak kell elsőként a helyszínre érnie.

Épp ezért ez a Mercedes is V8-as motorral működik, és történetesen valamivel több, 367 lóerő tör elő az 5,4 literes erőgépből. De természetesen a C 55 AMG-t is át kell alakítani a speciális igénybevételnek.

A fékrendszert és a futóművet ezen az autón is átalakították. A C 55 utasterében négy versenyülés van, amelyekhez négypontos övek kapcsolódnak. Új kommunikációs rendszer került a kocsiba, amelynek hatalmas kijelzőjén keresztül percről percre nyomon követhető a verseny. Persze az autó lényege a csomagtartóban rejtőzik, itt kaptak helyet a sürgősségi ellátáshoz szükséges eszközök.