Az új A-osztály elődjétől eltérően már kupé változatban is készül majd, ami jóval sportosabb képet mutat az eddig megszokott A-osztálytól.

Ugyan sokban hasonlít elődjére az új A-osztály – megmarad például a fordított C-oszlop- , mégis számtalan újdonságot hordoznak a lemezek mögött. Jelentősen növekszik a tengelytáv és az autó hossza is, amivel a jelenlegi hosszított változat nagyságához közelítenek a méretek.

Teljesen megújul a motorpaletta is. 90, 110 és 130 lóerővel állnak rendelkezésre, az egységesen kétliteres dízelmotorok. A csúcsbenzinest egy szintén kétliteres, turbófeltöltős, négyhengeres szolgáltatja, 170 lóerős teljesítménnyel.

Az alaphelyzetben járó hatfokozatú kézi váltó mellett, felár ellenében fokozatmentes sebességváltó is rendelhető lesz. Jelentősen átalakul a belső, és a műszerfal is eltérő képet fog mutatni a korábbinál.
A sportosság és a komfort növelése érdekében egy új, többlengőkaros hátsó futómű kerül beépítésre.