Bugatti Veyron 2006-ra 1

Bugatti Veyron 2006-ra

Újabb csúszást jelentett be a Bugatti a VW-konszern presztízsberuházásával kapcsolatban. A konszern ékkövének szánt Bugatti a most közölt információk szerint legkorábban 2005 második felére tudja elkezdeni a Veyron 16.4 kiszállítását.

Korábban az azóta leváltott Karl-Heinz Neuman 2004. áprilisát jelölte meg az értékesítés kezdeteként, ami most jó egy évvel későbbre tolódott. A Bugatti Automobiles S.A.S élén álló Thomas Bscher bejelentette, hogy a Veyron 16.4 legkorábban 2005 második felétől lesz kapható.

Az autó a koncepcióból és a formatervből fakadóan számos nehézséggel küzd. Az orr-rész és az autó hátulja annyira szűk, hogy prototípusokon az ülések alatt tudtak csak elhelyezni egyes hidraulikus szivattyúkat, ami az ügyfeleknek szánt autók esetében elfogadhatatlan, mondta Bscher.

A gyár sajtóoldalán még benne van a Frankfurti Autókiállításra kiadott sajtóanyag első mondatában, hogy négy év fejlesztést követően az autó immár sorozatgyártásra érett. Adók nélkül egymillió euróba, tehát legalább negyedmilliárd forintba kerül majd az 1001 lóerős szupersportautó.

A számítások szerint a Veyron mellett a Bugattinak még egy típust kellene gyártania, hogy nyereségesen működhessen. A Veyron 16.4-ből évente csupán 70 készül majd, kézi munkával, a franciaországi Molsheimben. Összesen 300 Veyron legyártása és értékesítése a cél.

Konkrét döntés még nem született a másik sorozatról, annyi körvonalazódott csupán, hogy négyszemélyes autóról lehet szó, kellően tágas csomagtérrel, ami egy luxuskupét vetíthet előre.