A Toyota megvehetné a BMW-t 1

A Toyota megvehetné a BMW-t

Minden héten érdekes idézeteket hoz az Auto Bild aktuális száma, de az idei 11. lapszámban egy igazán meglepő kijelentést találtunk. “Megvehetnénk a BMW-t, a kérdés csak az, hogy volna-e értelme.”

A kijelentést Yoshimi Inaba tette. Yoshimi Inaba korábban a Toyota észak-amerikai részlegét irányította, majd visszatért Japánba, ahol a Toyota igazgatóságának tagja, az amerikai, óceániai, közel-keleti és délkelet-ázsiai tevékenységét felügyeli. Ezt a mondatot persze nem úgy kell értelmezni, hogy a Toyota le akarja nyelni a BMW-t, de jól mutatja a japán autóipari óriás tőkeerejét.

Tőkeerejét és főleg jövedelmezőségét tekintve a BMW is nagyon jó helyzetben van. Az autóiparon belül forgalmához képest kiemelkedően nagy nyereséget realizáló BMW az idén bemutatandó egyes sorozattal is rövid időn belül profitra kíván szert tenni.

Ez a terv azért hírértékű, mivel a gyár egy új szegmensbe lép be alsó középkategóriás autójával. A hármas Compactot a gyár az egyesnél magasabbra pozícionálja. Helmut Panke, a BMW igazgatótanácsának elnöke azt mondta, hogy a BMW minden modellel azonos jövedelmezőséget céloz meg, ami alól az egyes sorozat sem kivétel.

Ez azért érdekes, mert az 1-es az árra érzékenyebb, csekélyebb profittal kecsegtető kategóriában küzd majd a vásárlókért. Költségcsökkentési célból a legkisebb BMW a 2005-ben bemutatandó új hármas BMW-vel közös alapokra épül, árusítása Nyugat-Európában idén ősszel kezdődik.

A pénztermelés alól csak a Mini élvez mentességet a BMW-nél. Egy új márkát kellett felépítenie a gyárnak, így a BMW a hét éves ciklusra tervezett első generációtól nem vár nyereséget. A második széria, amely várhatóan 2007-2008-ban mutatkozik be, az elődtől átvehető műszaki egységek révén alacsonyabb költséggel fejleszthető ki, akkorra ráadásul a kemény tetős és a kabrió mellett új változatok is növelhetik a darabszámokat, például egy egyterű vagy egy pickup.