Dupla fordos siker Mexikóban 1

Dupla fordos siker Mexikóban

A záró napon 132 versenykilométer várt még a versenyzőkre teljes napsütésben. Nem pihenhetett az éllovas Martin, hiszen Grönholm, Solberg és Sainz is rákapcsolt egy szakaszgyőzelmet engedélyezve az észtnek.
Sainz a második szakasz után már csak 11 másodperccel maradt el Martintól, de a következő szakaszon felborult és máris Duval mögött találta magát. A fiatal fordos, Sainz hibájával jól gazdálkodva már nem is engedte ki a kezéből a megszerzett előnyt és megszerezte harmadik világbajnoki futamgyőzelmét.

Martin: “Azt hiszem ez a hétvége különösen jó bizonyitéka volt annak, hogy ez egy nagyon furcsa sport, soha nem tudhatod, hogy a következő pillanatban mi történik.”

Sainz féke nem működött megfelelően, így túl gyorsan érkezett egy kanyarhoz, amit nem sikerült jól bevenni. A spanyol szerencsétlen balesetében a szerencse az volt, hogy ezek után mégis folytathatta. A harmadik hellyel végül is elégedett volt, bár az új rendelkezéseket kemény kritikával illette:

“El tudom képzelni, hogy mennyi pénz spóroltunk ezen a versenyen, de minden egyes változtatással egyre unalmasabbá válik. Most mi négy szakaszt teljesítünk egy nap alatt és a korábbi 20 perc helyett egy órát töltünk a szervizben. Érthetetlen. Ez nem csak az FIA-ra vagy a csapatokra tartozik, hanem minket, versenyzőket is meg kéne kérdezni. Nem kérünk több változást!”

A subarus Petter Solberg kemény munkával még egy pozíciót javított a jelentős lemaradás után. Csapattársa, Hirvonen Solberg után, és a ma kétszer a leggyorsabb és egyetlen jó napot megélt Grönholm előtt, az ötödik helyen végzett.

Egyedül Jussi Valimaki furakodott a Hyundai-jal a gyári csapatok közé, megelőzve az utolsó pontszerző helyet elfoglaló Panizzit, aki ma érte el legjobb szakasz eredményeit.
A harmadik állomás után a pilóták versenyében Markko Martin holtversenyben Loebbel áll az élen, míg a gyártók pontozását a Ford vezeti.

Az N csoport első helyét csak hatalmas bakival, vagy műszaki hibával veszíthette volna el Dani Sola, hiszen reggel majd 3 perccel előzte meg Toshihiro Arait. A második, harmadik, negyedik helyen azonban már nagyobb volt a tülekedés, csak 15 másodperc volt a pilóták között.

A 12. gyorsaságin sok minden megváltozott, Ferreyros ugyanis megnyerte a két első reggeli szakaszt, így a negyedik helyről a másodikra jött fel. A következő szakaszon Arai ugyan visszaelőzte őt, de az utolsó két gyorson is a spanyol volt a leggyorsabb, így végül mégis övék lett az ezüstérem.

Ez minden bizonnyal legföljebb Arai személyes önbizalmát sérthette, hiszen Ferreyros nem nevezett az N csoportos világbajnokságra, így abban a megméretetésben Arai kapta a második helyet. Ilyen probléma nem volt a Sola-Amigo párossal kapcsolatban, hiszen ők simán nyerték a versenyt, ezzel a világbajnoki pontversenyt is vezetik az Arai-Sircombe páros előtt.

A Corona Mexikó Rali végeredménye:

1. Martin-Park Ford Focus WRC 4h06’46″2 95.9 km/h
2. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’42″5
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’20″9
4. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 03’14″7
5. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 03’36″2
6. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 03’58″4
7. Valimaki-Honkanen Hyundai Accent WRC + 11’06″9
8. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 11’30″6
9. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 14’00″4
10. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 19’20″3
11. Sola-Amigo Mitsubishi Lancer N csop. + 19’58″7
12. Ferreyros-Garcia Subaru Impreza N csop. + 21’56″9
13. Arai-Sircombe Subaru Impreza N csop. + 22’05″0

Egyéni pontverseny 3 futam után:

1. Sebastien Loeb 20 pont
2. Markko Martin 20
3. Marcus Grönholm 16
4. Francois Duval 14
5. Petter Solberg 13
6. Carlos Sainz 10

Konstruktőri pontverseny:

1. Ford 40 pont
2. Citroen 30
3. Peugeot 21
4. Subaru 19
5. Mitsubishi 5