Loeb kiesett, Martin vezet, Solberg zárkózik – Mexikó Rali 2. nap 1

Loeb kiesett, Martin vezet, Solberg zárkózik - Mexikó Rali 2. nap

Hat szakasz és 154,43 kilométernyi kemény murvás szakasz várta a versenyzőket szombaton. A meleg mellett a legtöbb nehézséget a gumiválasztás okozta, mely az új szabályok miatt komoly gondot okozott a versenyzőknek, mint például Sainznak, akit a reggeli rossz döntése egész nap végigkísért. Szerencsére a lelkesedését így sem vesztette el és a második helyen ért célba.

Az eddig élen álló Loeb a második szakaszon túl keményen hajtott át egy sziklás részen ahol megütötte az autó alját, minek következtében megsérült a motor, elfolyt belőle az olaj, így csak rövid ideig élvezhette az idei sorozatos elsőséget. A francia kiesését követően a tegnap még ötödik, Martin került vezető pozícióba.

Ezzel együtt sem volt elégedett saját teljesítményével az észt pilóta, úgy érezte, nem találja igazán a ritmust. …és, hogy ne legyen minden olyan egyszerű, a nyolcadik szakaszon ráadásul még ki is gyulladt az autója. Bár szerencsére senki sem sérült meg, rengeteg dolgot kellett cserélni az autóban.

Az izgalmakkal együtt is elégedetten zárta a mai napot a Ford csapat, hiszen Martin mellett Duval is remekelt, Sainzzal mérkőzve végül a harmadik helyre kapaszkodott.

A tegnap pórul járt Solberg, a 13 helyről az ötödikre küzdötte fel magát, úgy, hogy hatból hat szakaszt nyert meg a mai napon. Nagyon jól működött az átalakított Subaru és a pilóta gumikkal is elégedett volt, így nem meglepő, a napi teljesítménye. Csapattársa, Hirvonen a negyedik helyen célbaérve szintén feledtette a Subaru csapat csalódottságát.

Ezzel szemben a Peugeot-osok ma sem találtak magukra. Grönholm ismét szervo gondokkal küzdött, ami 70 kilométernyi extra megpróbáltatást jelentett számára, míg a szerviz megoldotta a hibát. Rovanpera autójában pedig a kormányösszekötő tört el, ami jelentős lemaradást okozott a második 307-nek. A nap végére a 22. helyről a 16.ig tudta feltornázni magát. Egy szakaszon a pilóta jobb első kerék nélkül autózott.

Megfogyatkozott a Mitsubishi is, mivel Galli már a nyitó szakaszon kiállt, a felfüggesztés sérülése miatt. Hiába sikerült a versenyzőknek 15 perces javítást követően továbbmenniük nem tudták folytatni.

Panizzi sem úszta meg gond nélkül. Az előző este kicserélt váltót vissza kellett cserélni, mert az autó vezethetetlenné vált, csak úgy, mint Monte Carloban. A sikeres javítás után aztán a motor melegedett túl. Ha már előre lépni képtelenek voltak, legalább sikerült megtartani a tegnap megszerzett nyolcadik helyet.

Érdemes szólni még két privát versenyzőről is, Valimakiról és Warmboldról. Elöbbi egy Hyundai utóbbi egy Ford volánja mögött ül. Mindketten kiválóan autóztak mindkét nap, többször mentek hetedik, nyolcadik időket, sőt sohasem voltak 13.-nál rosszabbak, így nem is annyira meglepő az összetettben elfoglalt helyük.

Hullottak az N csoportban is, Alister McRae, elöbb defektet kapott és vesztett 50 másodpercet, késöbb hatalmasat bukott a Subaru Imprezával, így nem tudta folytatni. Hasonlóképpen járt Jani Paasonen is, aki az N csoport harmadik helyén állt, de az utolsó szakaszon többet vállalt, lecsúszott az útról és összetörte a Mitsubishit. Csapattársa Manfred Stohl sem volt szerncsésebb, ő már a mai az első szakasz után búcsúzott, pedig a szerelői korábban hihetlen munkát végeztek.

45 perc alatt kivették az EVO VII-es motorját kicserélték rajta a hengerfejet, majd összeszerelve visszatették azt. Mindezt úgy, hogy az FIA szabályok miatt csak négy szerelő dolgozhatott az autón, és egyéb problémákat is meg kellett oldaniuk. Ezekután pedig az első szakaszon egy szikla eltörte a turbó egyik csatlakozását, így fel kellett adniuk.

Jelenleg a Sola-Amigo kettős vezet, őt a Subarus Arai-Sircombe duó követi, a harmadik helyen a Mcshea-Noble páros autózik Subaruval.

A verseny állása két nap után (10 szakasz):

1. Martin-Park Ford Focus WRC 2h48’09″4 93.6 km/h
2. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’14″5
3. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’18″1
4. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 02’40″8
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 03’41″7
6. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 04’24″5
7. Valimaki-Honkanen Hyundai Accent WRC + 06’52″9
8. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 09’05″1
9. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 09’19″2
10. Sola-Amigo Mitsubishi Lancer N csop. + 12’12″0
11. Arai-Sircombe Subaru Impreza N csop. + 15’38″3

Szombaton 17 autó búcsúzott a versenytől, így 28 páros vághat neki vasárnap a befejező öt szakasznak.