Loeb murván is remekel – Mexikó Rali 1. nap 1

Loeb murván is remekel - Mexikó Rali 1. nap

Új szabályok, új helyszín, a Rali világbajnokság harmadik fordulóján, ami 15 év után ismét visszatért Észak-Amerika területére. Mexikóban került sor az idei új szabályok bevezetésére, melynek értelmében a tréning idő lerövidült, ráadásul a verseny előtti két napban kerül sor a Shake Down-ra, az eligazításra és az ünnepélyes rajt-ceremóniára is. A szerviz is új rendszer szerint működik, a 20 perces ” Flexi-szerviz” alatt csapatonként egyszerre csak egy autón dolgoznak a szerelők, míg a második autó 25 percet várakozik a Parc-ferme területén.

Az új szabályok teljes mértékben a költségek csökkentésére születtek, ami sok esetben a versenyzőkkel való kitolást is jelenti. A Subaru csapatnál már csak 35 szerelő dolgozik, jó néhányan más állás után nézhettek. A szervizelést megelőző időben három perc alatt kell a vezetőknek eldönteni, hogy cserélnek e kereket, vagy nem. A rendelkezésre álló gumik csapatonként 60 darabra csökkentek.

A Mexikó Rally-n egyedülállóan magas területen, 2700 méter feletti szakaszokon zajlik a verseny, mely egyaránt megterhelő az autók és vezetőik számára. Jellegét tekintve legtöbben Új-Zélandhoz, illetve Argentinához hasonlították, bár a tempót nézve Finnország sem áll távol. Összesen 1040 kilométer autóznak majd a versenyzők a három nap alatt

Ez alkalommal a Subaru állt rajthoz új technikával, megújult a motor, a futómű, a motorvezérlés is, a külső nem változott csak jobb anyagokból építik az autót. Ez meg is hozta a gyümölcsét, hiszen Petter Solberg két szakaszgyőzelemmel az első helyen zárta volna a napot, ha a nap végi célba érkezés is jól sikerült volna. Történt ugyanis, hogy az utolsó időellenőrzőnél az autót leállították, de nem tudták újra indítani. Solberg és Mils megpróbálta az autót tolni, ami nem volt egyszerű, mivel egy emelkedővel is szembe találták magukat. Végül néhányan a segítségükre siettek, de így is négy perc késéssel érkeztek a Parc-ferme területére.

Mivel a segítség tiltott területen zajlott, 40 másodperc büntetés helyett 5 percet ítéltek meg számukra. Ezzel természetesen elképesztően hátra csúsztak, a pontszerzés így sem elképzelhetetlen, plusz marad a tesztelés, amit jövőre fel lehet használni. Így a szintén két szakaszt nyert Sebastian Loeb került az élre, aki tavaly eljött a helyi versenyt megnézni.

A szakaszok a csütörtök esti eső miatt reggel még sárosak, csúszósak és koszosak voltak, később persze felszáradtak, de az előző napi hihetetlenül nagy pornak nyoma sem maradt. Legtöbben defekttel ill. a magasság miatti fék problémákkal küzdöttek, és az eső megzavarta a gumiválasztást is.

Természetesen a “gravel crew”, azaz az útellenőrző csapat hiánya is megnehezítette a versenyzők munkáját. Marcus Gronholm jelentős technikai probléma nélkül a második helyen végzett a murvás talajon most debütáló Peugeot-val. A második autóval Harri Rovanpera állt rajthoz Freddy Loix helyett, aki a hatodik helyen ért célba, a finn 2002-ben már felmérte a terepet, az akkor még nem vb futamot megnyerte egy 206-ossal.

Az első napi utolsó dobogós helyet Carlos Sainz szerezte meg akit a spanyolországi robbantás híre jócskán megviselt. A Ford csapat legjobbja, Markko Martin ötödikként végzett, miután az utolsó szakaszon lecsúszott az útról és ezzel fél percet veszített, pedig egész nap jól ment. Miután azonban Solberg megkapta a büntetését egyet előre léphetett.

A verseny állása az első nap után (4 szakasz):

1. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC 1h02’58″9
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’08″4
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’29″2
4. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’43″3
5. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 00’49″1
6. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’58″7
7. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 01’26″6
8. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 01’57″3
9. Valimaki-Honkanen Hyundai Accent WRC + 02’58″7
10. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 03’46″4

.