Benzin-elektromos hibridautó gyártását tervezi a Ford. Az elsőként a Ford Maverick terepjáróba beépítendő rendszerre a Toyota segítségével tesz szert az amerikai gyár. Ennek érdekében a két autógyártó megállapodást írt alá, hogy a Ford felhasználhatja a Toyota hibridtechnológiáját. Nem teljes egészében veszik át azonban a japánok rendszerét, a Ford önálló fejlesztéssel, közel 100 új részegységet felhasználva alakítja ki saját termékét.

A Fordnál többmillió dollárt költöttek már alternatív hajtási technológiák kutatására. Eddig az üzemanyagcellás hajtás volt a mérvadó a Fordnál, ám most úgy tűnik, a közeljövőt tekintve mégis a hibridhajtásnak szavaztak bizalmat.

A Toyota volt az első autógyár, mely szériagyártású benzin-elektromos hibridautó gyártásába kezdett. A Prius 1997-es megjelenése óta több mint 200 ezer példányban kelt el. Az autó már a második generációnál tart, melynek értékesítése a hamarosan kezdődik hazánkban.

A Toyota hibridrendszerének lényege, hogy az autó mozgatását elektromos és benzinmotor egyszerre végzi, egy bolygóművön keresztül. Városi üzemben zömében az elektromos motor dolgozik, így ilyenkor a károsanyag-kibocsátás nulla. Egyéb esetben a két motor segíti egymást, ezért egy átlagos benzinmotornál 15 százalékkal kevesebb a hibridautó fogyasztása.