Valamivel hatmillió forint alatt kezdődnek az S40 árak. Ezért csak 1,8 literes benzinmotorral vehetjük meg az új S40-est, de ez a motorváltozat csak szeptembertől vehető át. Várni kell még a Ford-PSA 136 lóerős dízellel szerelt autókra is, de az első ilyen motoros S40-esek már május környékén megérkeznek. Az ár 6,95 millió forint.

Jelenleg csak a 140 és 170 lóerős, 2,4 literes benzines motorral, illetve a T5 jelzésű 220 lóerős 2,5 literes turbómotorral lehet azonnal megvenni az autót. Megrendelést azonban már az összes modellre felvesznek.

7 380 000 forint a gyengébbik 2,4-es ára, az erősebbé 7,82 millió. A T5-ös csak drágább, Kinetic felszereltséggel választható, 9 280 000 forintért. Az év második felétől forgalmazzák az 1,6 literes dízel S40-est, de ennek az autónak még nincs ára. A korábban tervezett 1,6-os benzines modell valószínűleg kikerül a kínálatból.

Az alapváltozat felszereltsége gazdagnak mondható. A 16 colos felnik, a CD-s rádió, a négy elektromos ablak és a légkondicionáló berendezés mellett a biztonság terén is első osztályú a felszereltség. Szériában szerelik az első- oldalsó- és fejlégzsákokat, az ostorcsapás elleni védelemmel ellátott fejtámlákat, valamint a menetstabilizáló elektronikát is.

Az új S40-es közös padlólemezt használ a Ford Focus 2-vel és a Mazda3-mal. Ugyanerre a plattformra épül a májustól kapható Volvo V50, ami a cég stratégiája szerint megkülönböztetett szerepet élvez, mivel más rétegnek szól. Ennek az autónak is van már ára, a legolcsóbb V50 2.0D 7 370 000 forintba kerül.

Idén 235 új S40 eladása a cél, mivel májusig még gyártják az előző szériát is. A jövő év már minden szempontból teljes lesz, így 2005-re 650 autó értékesítését tervezi az importőr (a V50-es nélkül).