A Fiat Idea és az Opel Meriva konkurensének szánt modell kategóriájában egyedi tulajdonságokkal rendelkezik. Kuriózumnak számít, hogy tolóajtókon keresztül történik a beszállás, valamint kívánságra teljes üvegtető is rendelhető lesz az autóhoz.
Még nem biztos de előreláthatólag a 208-as jelzéssel jelenik meg az újdonság. A korábban a szaksajtóban favorizált 107 nevet valószínűleg a Toyota és a PSA Peugeot Citroën közös kisautói közül a Peugeot változat viseli majd.
A C3-as Citroënnel közös padlólemezre épülő 206 utód elsőként három, illetve ötajtós ferdehátú változatban lesz elérhető 2005 szeptemberétől 207-es típusjelzéssel. 2006-ban érkezik a kombi illetve a Coupé-Cabrio változat.
Formailag a 407-essel mutat hasonlóságokat az új 207-es. Elődjéhez képest 11 centiméterrel, 3,95 méteresre növekedett a hossz, ami a korábbinál nagyobb belső teret enged az utasoknak. A nyújtott tengelytávnak köszönhetően az autó rugózási komfortja is felülmúlja majd elődjét.
Formailag az autó a 2002-es Párizsi Autókiállításon bemutatott H2O tanulmányra emlékeztet.