Nyitott élvezet – Lamborghini Murcielago Roadster 1

Nyitott élvezet - Lamborghini Murcielago Roadster

2003-ban Detroitban még tanulmányautóként leplezte le az olasz sportkocsigyártó a Murcielago tető nélküli változatát, mostanra pedig elkészült a sorozatgyártású változat is.

Ahogy a hagyományos karosszériával készült modell is emlékeztet elődjére, ugyanúgy a Murcielago roadster vonalai is hasonlóak a Diablo roadsteréhez. Megmaradt az autó agresszív és vérpezsdítő vonalvezetése, de sokkal látványosabb lett a tető elhagyásával. Ez annak köszönhető, hogy 70 milliméterrel alacsonyabb a roadster, mint hagyományos testvére.

Ahogy korábban, úgy ezúttal sincs az cabrió-autóhoz tető, készítettek hozzá viszont egy egyszerűbb, utólag felszerelhető – és plusz pénzért megrendelhető – vászontetőt, ez azonban csak átmeneti védelmet nyújt és maximum 160 km/h-ig használható.

Azért, hogy az utasok maradéktalanul biztonságban érezzék magukat az autóban, aktív bukócsövekkel vértezték fel a roadstert, amelyek veszély esetén kiugranak a helyükből. Bár már a tető eltávolításával is több hang jut a szerencsés utasok füleibe, ezzel nem elégedtek meg a tervezők és egy agresszívabb hangzásvilágú kipufogót alkottak a Murcielagohoz.

Bár külsőleg mindössze a tető hiánya tűnik fel, a ruha alatt több változás is történt. A tető eltávolításával csökkent a karosszéria merevsége és ezt kompenzálni kellett. Ennek egyik látványos eleme a motor felett elhelyezett rácsos szerkezet, amelyet felárért szénszálas anyagból is megrendelhet a tulajdonos, ekkor ugyanis kisebb önsúllyal kell számolnia.

A karbon nagyobb arányú használatának köszönhetően a roadster önsúlya megegyezik a zárt változatéval, azaz 1650 kilogramm. Ennek 42 százaléka az első, 58 százaléka a hátsó tengelyre esik.

6,2 literes, V12-es erőforrás dübörög a roadster hátsó traktusában, amely ugyanúgy 580 lóerős, mint a többi Murcielago esetében. Köszönhetően az állandó összkerék-hajtásnak, az autó 3,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót.

A roadster végsebessége 320 km/h elméletileg, tető nélkül ugyanis elég érdekes dolgok történnek ilyenkor az utastérben, a tető pedig csak 160-ig bírja.

Kétféle váltóval lehet az autót megrendelni. Mindkettő hatfokozatú, az egyik hagyományos kézi kapcsolású, a másik kézi üzemmel is működő automata.