Mazda tanulmány: sportosság az egyterűk közt 1

Mazda tanulmány: sportosság az egyterűk közt

Dübörgő zene, hip-hop táncosok kara, vidám hangulat: a Mazdánál az MX-Flexa egyterű bemutatója volt a legnagyobb újdonság. A gyár jól választotta meg a bemutató helyszínét, mivel Európában évek óta tart az egyterűk diadalmenete.

Erre az egyre csak növekvő szegmensre a Mazda szerint igazán ráfér egy kis lendület, ezért az MX-Flexából nemsokára kész lesz a Premacy utóda. A Seat Altea és a Ford Focus C-max mellett valószínűleg a Mazda4 is a sportos egyterűk közé fog tartozni. Műszaki alapjait a Ford és a Mazda megosztja egymás között, a Fordnál a legkorábban ez év őszén bemutatandó új Focus és a C-max, a Mazdánál a Mazda3 épül a közös műszaki egységekre.

A közös alapok nem jelentenek méretazonosságot, az egyterűtanulmány tengelytávja 11 centiméterrel hosszabb a ferdehátú és a limuzin Mazda3-énál. 447 centis hosszúsága viszont alig nagyobb az ötajtósénál, a limuzinnál pedig rövidebb is.

Nevéből is látszik, hogy a Mazda kisebb egyterűjének fontos vonása a rugalmasság, a belső tér jó átrendezhetősége, mint minden egyterűben. Az autó hatüléses, 2-2-2 elosztásban. A bőrkárpitos ülések mindhárom sorban közel azonos kényelmet nyújtanak a Mazda szerint.

Jó megoldás a 700 milliméter szélességű tolóajtó, ami csak a nagyobb egyterűek között, illetve a városi kisáruszállítókból kialakított személyautókban terjedt el. A második és a harmadik üléssor székei a Mazda6-ban bevezetett Karakuri-rendszernek köszönhetően egy mozdulattal összehajthatók. A beépített kerékpárszállító síneken az utastérben két, a tetőn pedig újabb két biciklit vihetünk magunkkal.

2,3 literes motort kapott a tanulmányautó, 172 lóerős teljesítménnyel. Ez a motor a Mazda6, a Tribute és az MPV mellett az amerikai Ford Focus-ban is benne van. A váltó automata, de kézzel is kapcsolható, viszont csak négyfokozatú. A gumiabroncsok mérete 235/50 R18. Azt mégt nem tudjuk pontosan, hogy mikor lesz Mazda4 a koncepcióautóból, de egy éven belüli megvalósulásra tippelünk.

A japán márka standján látható volt a hidrogénnel is működő motorú RX-8, továbbá az idén Detroitban leleplezett MX-Micro Sport. A Mazda2-vel és a Ford Fiestával műszaki rokonságban álló autót Japánban már idén meg lehet vásárolni, de európai forgalmazásáról még nem született döntés.