Kia Cerato – A Rio utóda 1

Kia Cerato - A Rio utóda

Új típus váltja fel a Kia Riót. Az autó neve is új, a Daewoo Lacetti és más alsó középkategóriás autók konkurensének szánt újdonság neve Cerato. Az autó kétféle dízelmotorral is megvásárolható lesz. A közös nyomócsöves motorok 1,5 illetve kétliteresek, valószínűleg mindkettő a Hyundai-jal közös erőforrás.

Igen nagy teljesítményű az 1,5 literes turbódízel. A blokk 102 lóerős, maximális nyomatéka 215,7 Nm. A kétezres dízel a Carens egyterűben is megtalálható, 112 lóerejéhez 245,2 Nm nyomaték párosul. A korábbi, 1,3 és 1,5 literes benzinmotorok eltűnnek. A benzines motorkínálat a 105 lóerős ezerhatosból és a 143 lovas kétliteresből áll. Utóbbi változó szelepvezérléses.

Kétféle karosszériával lesz kapható a Cerato, a Detroitban debütált limuzin mellett a genfi világpremierként jegyzett ötajtós ferdehátú is a kínálatban lesz. A 261 centis tengelytáv tágas utastér kialakítását teszi lehetővé a kompakt autók átlagához mérten bőséges, 4,3 méteres hossz mellett. Az importőr tájékoztatása szerint április-májusban érkezik az első négyajtós szállítmány.

A Genfi Autókiállíátás előtt a Kia végleges információkat közölt jelentős európai beruházásáról. Szlovákia újabb autóipari befektetést nyert el, a Kia új európai gyára ugyanis Szlovákiában épül. Az üzem évi 200 000 autó előállítására lesz képes, ha – a tervek szerint 2008-ra – eléri teljes kapacitását. A 700 millió eurós (180 milliárd forintos) beruházással épülő gyárban 2006 végén készülnek el az első autók.

A gyár kizárólag Kia személyautókat gyárt majd, Hyundai-ok nem készülnek majd Szlovákiában. Az európai beruházásnak csak akkor van értelme, ha a Kia piaci részesedése jelentősen nő. A tervek szerint 2008-ra az európai forgalom eléri az évi 500 000 autót, a márka piaci részesedése pedig a 3 százalékot. A Kia kis és kompakt autók gyártását tervezi az új telepen, de nem jelölték meg konkrétan, hogy mely típusokét.