Három világpremier a Mercedestől 1

Három világpremier a Mercedestől

Kategóriateremtő modellnek szánja a Mercedes a CLS Coupét. A Coupé elnevezés ugyan ellentmond ennek, de a CLS négy oldalajtóval rendelkezik. A forma, valamint a tetővonal valójában egy kétajtós kupééra emlékeztet leginkább. A CLS a kupék valamint a limuzinok kellemes tulajdonságait hivatott egyesíteni. A leendő tulajdonosok többféle bőrbelső és színkombináció közül választhatnak, természetesen a nemes fából készült betétek mellett.

Hátul különálló üléseken terpeszkedhetnek az utasok bőséges váll- és lábtér mellett. A tetőív miatt 190 centiméteres magassággal már bajban a hátsó utas, ami a fejtér nagyságát illeti.

A CLS 350-est V6-os, 272 lóerős motor hajtja és szériában csatlakozik hozzá egy hétsebességes automata váltó. 350 newtonméteres maximális nyomatékát 2400-as fordulat mellett adja le.

Az erősebb változatot, a CLS 500-ast V8-as, ötliteres erőforrás hajtja. 306 lóerő és 460 newtonméter társaságában hétsebességes automata váltóval 6,1 másodpercig tart a 100 km/órás sebesség elérése.

Szintén premierjét tartja az új SLK. Oldalról tekintve formailag szinte megegyezik elődjével, mégis teljesen más az új keménytetős kabrió. Sportosabb felfüggesztés, a korábbinál direktebb kormányzás, hatsebességes kézi váltó és új motorok gondoskodnak a menettulajdonságról. A motorpaletta 163 lóerőtől 360-ig terjed. Elsőként került az SLK-ba a V8-as AMG erőforrás, amivel 4,9 másodperc alatt éri a 100 km/órás sebességet.

A harmadik újdonság a megújult C-osztály volt, amin külsőleg és belsőleg is fontos változtatások történtek. Sportosabbra hangolták a vezethetőséget és egy új, kompresszoros négyhengeres benzinessel is bővítették a palettát. A műszerfal teljesen új, a Mercedes a sok más márkánál alkalmazott két nagy középső és két kisebb szélső órát alkalmazza a 2004-res C-osztályban.

Motorikusan újult meg a Mercedes G-osztály csúcsmodellje, a G 55 AMG K ezek után már 476 lóerős. A korábbi szívómotorral ellentétben kompresszor végzi a feltöltést és az erőforrás 700 newtonméteres nyomatékkal bír. A monstrum 5,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 210 km/óra, csak azért nem több, mert az elektronika közbeszól.